Började dag 10 med spinning. Nu soffan o kaffe. Solen skiner ute och det är en veckade vinterdag. Ska tvätta o rensa lite och komma ut i solen. Det är så häftigt hur mycket tid man får och hur mycket man hinner om man vill när man e nykter ❤️😇

Dag 10
Är snart över. Ligger i sängen. Känner mig nästan lite tråkig men det e ju skönt. Har på det stora hela varit en bra dag 🌟 kände en stund av tristess efter maten och då stod flaskorna i skåpet och glodde på mig och lovade mig lyckan och värme. Men jag glodde bara tillbaka och konstaterade att jag får väl ha tråkigt för jag kommer vakna fräsch och nykter imorgon. Sen gick det över efter en stund och vi kollade på en otroligt dålig film 😂😂

Imorgon väntar kaffegäster, garderobsrensning och gymmet. Tänk hur en nykter helg känns som en evighet (mest på ett bra sätt) och verkligen ger tid till både rörelse, återhämtning och reflektion medan en helg då jag drack gick så fort o bara gjorde mig än mer trött.

Har utmanat mig själv och anmält mig till en yinyoga och meditationskurs. Känns lite läskigt men tror jag behöver öva mig på att landa i kroppen 😅 återstår att se hur det går 😂

@Jempa123 Snygg utstirrning av flaskorna och stort grattis till dina 10 dagar! Fint att få ta del av din helg, visst får man så mycket mer återhämtning utan alkohol. Spännande med yoga och meditation, det borde jag ta tag i också, provade det för länge sedan, klart positiva erfarenheter. Njut av din söndag!

@Jempa123 Grattis till 10 dagar!🥳. Du jobbar på så otroligt bra! Det är en omställning att leva nyktert och kan kännas som tristess emellanåt. Jag såg på det som ett slags träningsläger, att träna upp mina förmågor till en ny livsstil. Att skapa nya vanor och rutiner och ju mer vi tränar på det, desto skickligare och bättre blir vi på det😁. Även att återerövra olika platser, situationer, tillställningar, högtider, semestrar mm som förknippats och skett med alkohol, med nya nyktra handlingar och minnen. Då kommer de att ligga i pipen som senaste närmaste minnet förknippat med situationen. Jag träffar på olika situationer lite då och då, även om det gått över 4 år som nykter, som jag återerövrar. Jag tänker på hur det var då och gör om det till hur det är nu. Det är en sådan befrielse att äga situationen!

Ha en fin söndag och var stolt över dig själv! Kram❤️