@Jempa123 Det är nyckelen, Jempa. Det tror jag. Att vara i nuet, som en hund, och framför allt att inte titta bakåt och gräma sej för ditt o datt. Det har varit mitt store problem. Men faktiskt, tro mej nu, har det känts mycket bättre en tid sedan @vår2022 förklarade om självmedkänsla, self-compassion.

Hon är klok, vår2022, hjälper många här.

@Jempa123 och @Hittasigsjälv. Lita på processen❤️. Tänk att ni ska klara den här dagen, timmen, stunden, som ni ju gör så bra❤️. Det är inte farligt att vara uttråkad, rastlös, obekväm i sin kropp. Ni har ju kanske inte tillåtit de känslorna att finnas utan istället druckit alkohol. Lite aj aj, det skaver, jag dricker a istället så slipper jag känna. Jag har börjat träna på att möta känslan, aha nu känns det så här. Det känns inget vidare men är ok. Alltså uppmärksamma vad man känner - bekräfta känslan -trösta sig själv.

Hörde en bra sak idag i en podd. Att sluta dricka kan jämföras med annan sjukdom. Harman brutit sitt ben så det tar tid att läka ihop. Jag kan inte använda benet på ett tag, jag får rehabba, träna och det kan ta tid innan jag är tillfrisknad och kan återgå till normala aktiviteter. Jag är en rastlös och otålig typ, vänta är inte min grej riktigt men så viktigt att ge sig tiden, att ge sig tid att träna inför nyktra livet. Det tar tid och små gupp på vägen kommer att dyka upp, helt naturligt, men att man fortsätter ändå. Kram tjejer ❤️

@Bubbelmorsan tack för din fina kommentar ❤️ ja jag vet ju att jag ivf inte mår sämre än när jag druckit så de handlar bara om att acceptera och vara i det och inte låta tankarna vandra till framtiden allt för mycket ❤️ nu ligger jag nerbäddat i sängen och ska lyssna på Karin aderskölds bok 🌟

Tittar jag tillbaka på dagen så har den varit bra och produktiv och jag är härligt trött i kroppen efter både gym o promenad. Det är ok att allt inte känns tiptop. Idag är jag nykter och snart är det en ny dag ❤️