Dag 32. Känns bra och jag är stolt. Kände mig nedstämd i måndags och lite igår. Vet inte om det beror på att jag inte kan ta till alkoholen som ”piggar upp mig” eller om det bara är allmänt. Kanske på väg in i dep. period.. kämpar med tankar kring alkohol och mat. Gått ner 6 kilo på 4 veckor nu. Det känns kul och motiverar mig till att inte dricka kalorier men är rädd att ätstörda hjärnan tar över nu efter alkoholhjärnan. Lite pest eller kolera. 🤷🏼‍♀️ Ska ta upp detta med min läkare, han är bra på att lyssna. Är absolut inte underviktig längre så tar ett tag innan jag kan gå ner till sjuklig vikt igen men hjärnspöken är det jobbigaste.

@bpo Du är nu inne på din andra månad nykter🎉🥳, flera kilo lättare, fräschare och mer rakryggad tänker jag. Så är det iaf för mig. Bra styvts upp ätstörningarna med läkaren, jag har fått naltrexon för detta, naltrexone gör ju också alkoholens effekter om man dricker minskar. Nu vill jag ju inte dricka öht men det blir ju en extra spärr bara det. Vi gör detta tillsammans! Min sommar ska bli nykter, hänger du med mig så hjälper vi varandra och andra här på forumet!! 🥰🥰🥰

@Ny dag Jaa!! Vi gör detta tillsammans 😀 vi ska ha en nykter sommar och sedan ska det bara fortsätta resten av tiden också. Men nykter sommar är första etappen mot ett så mycket härligare liv tänker jag 😍🤗 har du haft en bra dag?

@Monica01 tack 🙏🏼 😍
Ja precis, man får vara uppmärksam och sen försöka känna in tankar och känslor som kommer till en. Vad är sunt och inte osv.
Har din dag varit bra? 🤗

@bpo jag började förhandla liiite idag faktiskt, vilket är helt sjukt med tanke på hur rädd jag var för symptomen jag hade tidigare i veckan. Fint väder räckte för att jag skulle börja förhandla 🙈 Var dock inte alls nära att verkligen åka till systemet så dagen gick fint. Imorgon har jag bokat yoga på kvällen och jag litar på att jag ej kommer dricka imorgon heller.
Känns det tryggt hos dig? Inga förhandlingar som pockar på? ❤️

@Monica01 vad bra att det stannar till förhandling i hjärnan och att du inte känner behov av att åka till systemet.

Låter härligt med yoga. Här blir det en del jobb till ganska sent ikväll misstänker jag, deadline imorgon och ligger lite efter. Känns skönt att kunna hålla lättare fokus nu jämfört med innan. Känns så mycket lättare att hantera längre dagar nu 😊

Annars känns det som förhandlingar varje dag. Men det varierar i styrka. Har inte varit nära att köra till systemet på några dagar nu åtminstone.

Ja, fint väder är en trigger. Men vi ska ju klara den här sommaren - alkoholfri 😍🌸 vi ska vara pigga och kunna NJUTA av våra fina sommardagar 🤗
Ha en fin dag ☀️

Så härligt att vakna upp nykter ännu en söndag ☀️ just idag känner jag mig nöjd och glad att jag valt att bli nykter. Jag har funderat på varför det fungerar den här gången. När jag tidigare försökt så har jag testat att ”dricka bara på helgerna” eller ”max tre glas” osv, detta har inte fungerat. Bara eskalerat med tiden och toleransen varit så hög så det är skrämmande.
Jag vet bara att måttligt just nu inte går, för jag kan inte hantera det. Kanske i framtiden, vem vet. Kanske aldrig, men jag har landat i att jag är ok med det. Fördelarna utan a som jag sett de senaste veckorna överväger.

Nu längtar jag att komma tillbaka till ett hälsosamt liv, som jag faktiskt en gång levt tidigare. Hitta balansen. Både när det gäller mat och träning.

@bpo Känner igen mig i det du skriver. Jag klarar heller inte av att dricka måttligt. Varit utan A 14v. och ber till en högre makt att jag inte ska trilla dit igen. Livet är såååå mycket bättre utan A. Ha en skön söndag.

@Ros wow vad bra jobbat av dig, 14 veckor 😀
Eller hur, jag är också rädd att trilla dit igen. Det är bra att det blivit rutin att gå in här och läsa/skriva. Det gör det enklare att fortsätta.
Min söndag har varit härlig med sol och fint umgänge. Hoppas din söndag varit bra. Nu går jag in i vecka 6 (HAHA, låter som när man var gravid och räknade veckor 🤣)
Hoppas att du får en härlig vecka. 🤗

@Monica01 tack 🙏🏼❤️ ja men det känns bra inför veckan. Känns som jag har lagom mycket jobb och andra aktiviteter inplanerade som kommer skingra tankarna förhoppningsvis.
Hur har din helg varit? 🤗 hur känns det inför kommande vecka?

@bpo min helg blev väldigt fin. Strålande väder så det blev plantering och en del bad. Igårkväll satt jag ute länge med en bok och bara kände lugnet.
Har en bra vecka framför mig med balans kring måsten och lite självkärlek. Har bland annat bokat en tid för healing vilket ska bli skönt 🙏🏼 Idag kommer jag inte att dricka, det känner jag mig säker på.
Vilka fördelar upplever du främst just nu efter över en månad utan alkohol? ❤️

@Monica01 åh vilken härlig helg det låter som du haft. ☀️ Min var också bra. Härligt umgänge men också lite vila och återhämtning. 😍

Fördelarna jag märkt av är att energin börjar komma tillbaka. Nu är saker lätta att ta sig an. Tidigare har allt bara varit jobbigt. Samtidigt så har jag börjat njuta av lugnet. När jag varit rastlös tidigare så har jag alltid hämtat en flaska och korkat upp. Men nu är jag ok med att istället ta en kopp kaffe eller bara vatten.. sitta en stund och njuta. Det är så olikt mig, för jag är väldigt ofta så rastlös.
Förmodligen behöver både kroppen och hjärnan återhämtning efter vad jag utsatt den för.

Hur är det för dig då? Vilka fördelar ser du? ❤️

@Monica01 ja allt går fortfarande bra här! Haft en intensiv vecka så varit skönt med ledigt igår. Skönt att vara ledig och inte vara bakis eller trött 😃 nu går jag in i ännu en nykter helg 🥳

52 dagar har nu gått sedan jag drack alkohol. 🥳 jag har inte varit så aktiv här inne pga så mycket studenter och andra firanden senaste veckorna. Men det känns så bra att jag kunnat hålla mig nykter vid alla de festligheter.
Mycket jobb har det också varit och det är skönt att kunna fokusera utan att vara ständigt trött och längta till flaskan.
Jag kan inte säga att jag saknar alkohol precis. Än så länge går det riktigt bra och jag är taggad på att gå in i en nykter semester om några veckor.