Ja, dag 7 idag då. Hade svårt att somna igår, men det var inga dåliga tankar, tvärtom, det var positiva tankar som höll mig vaken till kl 24 ungefär,, hade musikhjälpen på radion, jag blir lugn av att höra prat i bakgrunden, får lite jobbigt när nån skriker. Vaknade kl 04:30 hur pigg som helst, och har man vaknat, då måste man upp å pinka (har nog med åldern att göra) gick å la mig igen, låg och lyssnade på radion och kände hur bra jag mår,, varför i h*****e har man inte gjort detta tidigare,, jo, det har jag väl försökt, men har inte klarat av det riktigt, man sopar inte undan 35 års missbruk bara så där.
Så jag säger åt er andra här,, kämpa på , en dag i taget, vi klarar det här!!

Ja, snart lunch,, jag blev så rörd av ett inlägg av @Kebne1 tidigare, jag blev så glad att jag var tvungen att "försvinna" en stund på jobbet. Efter det började jag känna mig lite låg, jag kan inte säga varför riktigt,, kan vara att jag kände sån optimism för en vän, så min energi helt enkelt tog slut. Det behövs inte så mycket hjärngympa förrän dom få hjärncellerna man har kvar blir trötta. Det var som en sa till mig en gång när jag hade hittat på nåt jävelskap,,
"Du kan ju bara ha en hjärncell, och han måste ju sitta i rullstol,, och dessutom ha punktering på ena hjulet så det bara går runt, runt" Det var ord och inga visor det,, själv var jag tvungen att tänka ett tag för att förstå vad han menade!

Hej ala!
Läst denna tråden och jag är på dag 1 nu efter att återigen bestämt mig för att ta tag i mitt liv och jag blev chockad igår då jag fick i mig nästan 2 flaskor vin mellan 16-24. Efter alla år av eskalerande drickande har toleransen blivit hög och blir knappt bakis längre. Skrämmande! Hoppas på mkt stöd härifrån ❤️

@MammaMums Hej, ja här är vi ett gäng som har varit nyktra lite olika länge,, och kämpar på för att fortsätta med det. Själv har jag gjort bort första veckan idag,, under plågsamma former dom första dagarna.
Ett tips så länge, skaffa magnesium tabletter och B-vitamin,, Helst B1 Thiamin i ren pulverform, ett kryddmått varje dag, överskottet kommer ut ur kroppen så det går inte överdosera.
Och stålsätt dig på att bli nykter. Det finns prövningar på vägen som du kanske vet.

Håll ut. Det är samma här. Superdipp dag 14 för mig. Har du någon plan för att rida ut dippen? Min är promenad (flydde från hemmet då jag såg att det finns en öppnad Bib). Sen ska jag frossa i chips 😅 är ok med att tröstäta ett tag om det krävs

@Tackohej Tack för stödet! Nä, jag har väl ingen plan, har inte en droppe hemma så det blir väl hem nu efter jobbet och äta, ta en promenad. Ta det lugnt till läggdax kanske fungerar.
Har en burk med is-choklad hemma som lever farligt ikväll. Chips lät inte dumt,, det är väl min tredje last,
efter alkohol och Grov lössnus.
Kämpa på du också @Tackohej!

Jag har också dipp idag! Känner mig låg och ur gängorna. Ska äta ostbågar sen och dricka cola zero. Lägga mig svintidigt så att det blir en ny dag.
Kämpa kompis🙏🏼❄️@Tikka

Det är som många redan varit inne på och ni själva redan är medvetna om inte alls ovanligt med lite dippar då och då men härligt att ni kan stötta varandra. Dippar är ju egentligen en naturlig del av livet och inget konstigt med det, när man tänker efter egentligen. Jag tycker att det är svårt att komma med tips för alla är ju så olika och hanterar på så olika sätt och mina sätt att göra saker på ter sig nog väldigt främmande för de flesta.

Kämpa på!

@Tackohej Det blev chips och trocadero, känner mig lite bättre till mods.
Ska gå å knyta mig snart, måste åka på jobbet kl 05:30 imorgon,, får anpassa mig till sambons arbetstider när jag inte får köra själv!

@Tikka Dipparna är helt normala. När du drack sköt dina må-bra-hormoner serotonin och dopamin i taket. När du var bakfull störtdök de. Det tar ett tag innan hjärnkemin hstabiliserar sig, några månader faktiskt. Sakta men säkert återfår du den normala funktionen och kan känna glädje och njutning i vardagen. Alla känslor blir förstärkta i nykterheten, lite otippat faktiskt. Ilska, sorg, glädje, njutning - allt blir liksom i kubik. Jag har tex inte skrattat så gott sen jag var barn som jag gör nu. Så håll ut - belöningen kommer!

Kram 🐘