@Kebne1 det hade kanske varit lättare för mig att köra på distans /digitalt. Då hade jag kunnat ta det på en lunch eller liknande. :) har inte tänkt på digitala psykologer faktiskt. :)

@Snö hoppas du återvänder hit efter jul. Jag känner såväl igen mig i sitt hektiska liv. Att dricka på nåt sätt för att orka och för att tysta tankarna. Din sömnapp ljuger nog inte heller. Sömnen blir helt förstörd. Jag trodde att jag behövde alkohol för att sova, det var ju absolut inte sant. Sömnen är så mycket bättre när jag inte dricker. Är vaken ibland, men ändå piggare.
Jag stressade som du, såg inga utvägar ur ekorrhjulet. Nu såhär när jag har slutat dricka så undrar jag om det var jag som gjorde det stressigt eller om det var stressigt. Alkoholen gjorde mig seg så allt gick långsammare. En jättedålig kombo om man är stressad innan. Bra att du börjar fundera på det här och det är dags att sätta dig själv högre i prioriteringslistan. Det är väldigt svårt, jag vet det, men det blir kanske också lättare att se möjligheter om du inte dricker. Sen borde mannen kanske ta större ansvar. Dricker man kl 10 på morgonen när man har barn så kanske man inte riktigt gör sitt jobb.
Att sluta dricka är verkligen att prioritera sig själv. Att använda alkohol som bränsle för att orka när det faktiskt är för mycket är en så dålig lösning. Och som du skriver ett moment 22. Jag önskar att jag hade fattat tidigare.

@Sisyfos känner igen mig! Hur jag vaknade med hjärtklappning över hur jobbigt allt var, och hällde upp första glaset direkt efter frukost. Nu undrar jag vad det var som var så jobbigt. Det är den känslan som är värd att hålla fast vid.?