@Flarran Jo du Flarran, kallt har det nok varit, och den gamle sege Kung Bore kommer att försöka sitt bäste för att streta mot ibland fortfarande, men nu börjar han få ge upp. Ljuset är åter, och snart är det mars. En vårmånad va, för så blev jag lärd som barn 😉 Nu börjar snoriga Gumman tö sopa med sin kvast, för att förbereda för prinsessan vår som kommer i sin vagn dragen av två fjärilar.

Ha det bra kompis!

Måndag och en ny vecka och till sist så fanns det lite kraft och energi att ta sig utanför dörren och fylla på matförråden. Det behövdes allt, för skåpen gapade tomma. Fick tydligen en släng av nån konstig influensa av nåt märkligt slag som däckade en totalt i ett par dar. Berättade ju för några dagar sedan om hur jag frös och fick klä mig varmt då det kändes huttrande kallt.

Det var inte elementen som spökade visade det sig. Nån timme efter att jag hade skrivit om kylan, visade det sig att det inte var huttrande kallt inne, man hade bara en frossa så man småskakade. Trots att man satt med dunjacka inomhus till sist. Kollade febertempen och den var nog en grad för mycket, eller rättare sagt för lite. Feber åt galet håll var det. Sedan var den normalt låga energin så låg att det var jobbigt att ens orka vila sig på sängen. Tror man låg i nån halvdvala i ett dygn.

Kändes som att jag aldrig ville gå ur sängen. Men det gick inte för man var ju tvungen att försöka få i sig vätska då det såklart var nån förkylning på gång. Kollade på nätet vad det kunde vara för nåt. Beroende på hur ingående man beskrev symptomen så fick man ständigt diverse olika förslag och tips som väl mest gjorde en stressad. Hade ju ingen vettig mat hemma som var enkel att värma på. Hade en kartong färdiga köttbullar och en potatisburk. Men var ju inte ett dugg hungrig heller.

Så det fick bli en smörgås med mjukost och päronsaft. För nån mjölk fanns ju inte i huset. Sedan dagen därpå hade man världens ryggvärk, kunde knappt gå över golvet, hade även muskelvärk i benen faktiskt. Tänkte ett tag att man skulle besökt nån doktor, men sånt ”nöje” det var ju helt uteslutet då man hade fullt upp med att orka sitta på en stol eller att ens ta sig till vattenkranen.

Då var man tacksam för sitt lilla lager med päronsaft samt det faktum att det fanns två gamla glassbåtar i frysen. Hittade sen i ett hörn i skafferiet en makrillburk. Hade ju varit duktig och slutat snusa, men tänkte att man kanske kunde få en aning energi av sånt och kunde ta en portionspåse då det fanns några påsar kvar i en gammal dosa. Men det visade sig vara en rätt dålig ide' då man bara blev att känna sig kräksjuk. Vilket man inte hade gjort på kanske tio år eller nåt sånt.

Hade det funnits alkohol i huset i form av Jäger eller annat hade man nog skitit helt i nykterheten. sedan nån gång sent på söndagen lättade värken lite och det kände man då tacksamhet för. Sen efter kalas på den sista brödbiten med rejält med mjukost med bacon-smak och päronsaft så kändes det ungefär lika vanligt uselt på alla sätt som man är van vid.

Då beslutade man att sikta på denna dag att gå ut med flera dagars samlade soppåsar, ett rejält och imponerande litet upplag. Dessa skulle bara ut, inget snack om saken. Sedan släpade man sig iväg i dagsljus till matbutiken och gjorde en rejäl veckohandling precis som vanligt. Har till och med ett par fina grapefrukt hemma vilket man ser som medicin.

Trodde aldrig man skulle ta sig hem med matlasset, men det gick vägen fast med en andningspaus var 10:e meter, så det tog nog fyra gånger så lång tid mot vanligt att få hem kassarna. Om nu skiten tar om igen, så behöver man då inte svälta i alla fall, vilket man väl får vara tacksam för i alla fall. Kör hur som helst alkoholfritt vidare för det ska allt till bra mycket mer innan bolaget får se en där som kund liksom. Förresten, @TemporaryPurposa, @Ros, @Suey det var trevligt ni tittade in här en sväng.

Ha det gott mina vänner!