Så får den heta min nya tråd för nu känns det som jag är vidare.👍😊

Efter att ha varit måttlig i 100 dagar så tänkte jag fortsätta på det spåret.
Det har gått bra och det känns fint att kunna fortsätta skriva på forumet utan att ha dåligt samvete eller känna sig sämre än någon annan för att man har valt ett annat spår än det helvita.

Och Tack Nykter 2021 för att jag fick husera i din tråd ett tag 🙏😉
Nu är du och alla andra ❤️ välkomna att skriva i min nya tråd!

Önskar er alla en fin måndag ☀️

Kram🌼🌷🌼

@FinaLisa Hej! Vad roligt att du har en egen tråd! Grattis till 100 måttliga dagar! Det ser jag också fram emot.
Pratade med min läkare för några minuter sedan och insåg hur viktigt det är att fortsätta här och inte släppa taget om måttligheten. Ser fram emot att följas åt!

Ha en fin måndag!😎

@FinaLisa, härligt med ny tråd här! 😀 Vi har nog båda kapat @Nykter2021’ s tråd ett tag. 🙈
Jag borde väl med starta en här för att se om jag gör fel ”sidospår” innan mina tre månader är slut. Grattis till 100 dagar med så få planerade och lyckade strategidagar! 👍🏼😀🙏

@FinaLisa Hur är det, ska man ha en egen tråd? Jag tycker det är bra att hålla sig i en måttlighetstråd och få en kontinuitet där. Jag har inte riktigt tid och orka att surfa runt så mycket i forumet. Jag får se hur jag gör.

@Vitsippan. 💚
Jag kände att det var lättare att hålla ordning på sina inlägg och kommentarer med en egen tråd här.
Eftersom det är här jag kommer hålla till framöver så vet jag i vilka trådar jag har svarat och också följa uppdateringarna.
I de andra rummen skummar jag bara ganska snabbt och läser den handfull vänner jag följer.
Det är otroligt många nya som tillkommit! Det är omöjligt att hinna läsa alla..😊
Kram💚

@Majaela 💗 Tack, vad kul att du tittade in! 😊 Ja, så bra att man kan skriva lite då och då i en egen tråd. Det är ju lättare att gå tillbaka och läsa om det skulle behövas.

Bra av dig att sätta upp delmål i början. Det kan kännas oöverstigligt om man säger "nykter för alltid"
Det måste mogna fram tror jag.
Kram 💚

Härligt med en egen tråd - vi får hålla koll på varandra så att vi inte tummar för mycket våra individuella regler vi har satt upp för oss med måttligheten!

Skönt att det finns en del som är måttlig så att vi inte förstör för någon som vill vara helvit.

Grattis till 100🏋️‍♂️ Jag har nu varit måttlig i snart 50 dagar - halvvägs 😂

Dag 5 utan socker känns bra! Sockersuget har minskat och nu är det mer salt och fett min kropp vill ha😊
Jag äter minimalt på kvällen och det kan vara en morot, äpple eller en bit hårdost. Dricker vatten till. Blir kissnödig på natten om jag dricker te.

Idag har jag och mannen fått vår andra vaccindos och det känns bra.
Hoppas vi kan vara ute lite mer tillsammans nu framöver och att det blir lite varmare.
Imorgon har jag funderat på om jag ska köpa en halv flaska rödvin.
På ett sätt vill jag hålla mig en vecka till just för viktens skull. Vet att suget på godis och mat ökar när jag dricker vin.
Kanske jag ska hitta något annat gott att dricka? Jag har ju faktiskt Sun bitter i kylen och blandat med mineralvatten blir det ju helt ok.
Och lite nötter till det är ju också väldigt gott.
Men vi får se vad jag bestämmer imorgon, lusten får avgöra!

Ha det fint!
Kram 💚🤗

@FinaLisa Härligt med att vara sockerfri! Det är en jätteutmaning!
Grattis till vaccineringen! Det ger hopp om en sommar med lite mer umgänge! Jag var ju ute med min mor på lunchen och såg glada pensionärer lite här och var. Underbart.

Jag har inte heller bestämt mig - tänker att jag beslutar mig imorgon kväll angående vinet. Jag har också ansträngt mig denna veckan med lite sopp-fasta light (fast jag åt en gryta på kikärtor till lunch idag). Det hade varit skönt att tappa ett par cm 😉. Jag har ett par snygga vita byxor jag köpte i höstas som jag inte kan knäppa nu...

Mm, vi ser imorgon vad lusten säger...

Stor kram 🤗

Bra jobbat med att jobba bort sockret det är värre än att sluta med både vin o snus tycker jag!! Starkt mycket starkt jobbat 💞!! Dit har jag inte kommit än - får såna sjuka sockerbegär ibland o sen min svaghet ostbågar o chips 🙃 jaja försöker hålla mig till helgerna bara...går sådär...men forsätter ”försöka” 😜!! Njae träningen har legat nere på gymet ett år tänker att jag ska ta tag i den efter eller under sommaren!! För tillbaka till massa tränande bra ork, energi o kondis ska jag ha igen...så hoppas o tror jag att kilona rasar...
Ha en trevlig helg! Gör som du känner med vinet känns det rätt såklart du kan ta det! Kan bara svara för mig själv en liten flaska blir för lite då vill jag ha lite nästa kväll med. Tror jag, nu vet jag inte 5 månader har fått kroppen att inte ha någon önskan efter vin - inte i tanken ivarjefall. Hur det blir den dagen jag väl köper än vet jag inte
Haha men den testen blir inte först midsommar eller semestern - så får se! Ta hand om er!! skönt med färdig vaccinerad!! jag har fått en spruta förra veckan så en månad eller så till klart 😊😊
Må så gott o trevlig helg ☀️☀️!!

@Nykter2021 💚
Tack, jag är frisk men har lite känning av vaccinet. Fortfarande lite öm i armen och aningens trött i kroppen.
Igår var jag hos frissan och där bestämde jag mig för att ja, köpa en liten flaska rödvin. Och samtidigt en liten burk cider eftersom jag var så sötsugen plötsligt.
Så när jag kom hem åt jag jättesöta belgiska jordgubbar och vanilj glass.
Kvällen blev lugn och det kändes helt ok med alkoholen. Inte för mycket utan alldeles lagom.
Kram 💚

@Lennis 💚
Jag försöker också hålla mig till helgerna med godiset men igår blev det lite fusk...
Däremot är jag väldigt nöjd och lite förvånad över att jag kunnat ställa om vad gäller vinet. Precis som du har jag alltid velat ha mer när jag ändå dricker. Minst en flaska vin och gärna ett par öl.
Men nu känns det som jag blir väldigt nöjd med den där halva flaskan. Kan det ha att göra med att jag dricker mer sällan nuförtiden tro?
Mycket möjligt... Är hursomhelst väldigt nöjd att kunna vara måttlig och inte ha ångest.
Ha en fin helg ☀️😎
Kram 🧡

@FinaLisa Vad skönt att du har hittat hit! Det känns som om det fungerar bra för dig med det kontrollerade drickandet! Är du fri från tankar om alkohol mellan gångerna du dricker? Om du dricker lite en kväll klarar du dig då från att dricka nästa kväll? Så skulle jag vilja ha det på sikt men är ganska övertygad om att det inte skulle fungera för mig. Men jag är glad för din skull!!

Tänkte på det där med socker...i mitt arbete kommer jag i kontakt med en person då och då...hen jobbar i en annan verksamhet och vi brukar alltid växla några ord innan vi pratar om själva ärendet. Hen fick diabetes för en tid sedan. Då slutade hon att äta godis och sötsaker och efterrätter. Hen kollar ju sitt blodsocker några gånger om dagen. Hen berättade att hens familj och hen brukade alltid äta lite godare bröd till frukost under helgen...ja helt enkelt äta lita mysigare. Då pga kolhydraterna i brödet kunde hen se att blodsockret stack iväg...även om jag vet att man ska vara försiktig med kolhydrater så fick jag i alla fall mig en tankeställare. Jag tycker väldigt mycket om att äta smörgås till helgen...men skulle behöva göra en förändring där. Få se vad det kan bli. Vad äter du till frukost?

Kramar:)

@Varafrisk Godmorgon 🌦️

Tack, min strategi fungerar bra, faktiskt bättre än jag trodde!😊
Bestämde att jag skulle fixa det även om jag gjorde en justering från "att aldrig dricka ensam hemma" till att tillåta mig det ibland. Men då köpt en liten flaska vin plus en liten cider.
Har varit nöjd med det och inget sug dagen efter.
Jag försöker också hålla ner sockret på vardagarna och min frukost innehåller inte så mycket av det.
Egentligen äter jag två frukostar eftersom jag går upp så tidigt som 5.30. Då äter jag 1 dl keso och en halv banan plus kaffe med Barista havredryck i.
Vid 9.30 äter jag en rågformsmörgås med ost, ett kokt ägg, lite fil eller yoghurt med egenblandad müsli.
Brukar pressa grapefrukt eller blodapelsin när det är säsong men även denna tid på året är ju vanliga apelsiner inte så kul...så ibland dricker jag färdig juice. Men det är ju verkligen blodsockerhöjande har jag förstått.

Förövrigt såg jag Eurovision festivalen igår, vilken spänning det blev på slutet! Själv tyckte jag om Frankrike, Ryssland och Norges bidrag 😊

Varafrisk, önskar dig fortsatt kraft och styrka i din kamp mot alkoholen!!
💪🤗💪 Snart en månad, Wow! 👍👏

Många kramar 🧡🌷🧡

@FinaLisa Så gott att fin strategi fungerar så bra🙏🏻

Låter som bra frukost/frukostar👍🏻 Eller frukost och ett större mellanmål? Spelar egentligen ingen roll vad det heter bara det funkar för dig. Visst jobbar du som personlig assistent åt din sambo? Går det bra?

Ha en fin måndag☀️🤗