Godmorgon på er alla! Man ångrar inte att man inte drack igår, dricker gott kaffe! Blir en promenad snart med efterföljande bad, något att tänka tillbaka på i mörka december. Ha en finfin tisdag!

@prinsessa Godmorgon! Nej, en ångrar inte att en inte drack igår, så sant! Hoppas att badet är skönt. Jag har ledig dag igen med kaffe på sängen, skönt att börja dagen lugnt. Dag 11 idag, helt otroligt. Jag läste och reflekterade igår, över det du och Natalia skrev. Det var ju så för mig som för dig, och kan lätt bli igen om jag inte följer min inslagna väg, att jag drack alkohol varje dag. Jag vill absolut inte tillbaka dit! Det är dåligt för mig som person, min relation, min hälsa och ekonomi. Just nu kör jag mina fyra veckor som planerat, och väntar på ett bakslag när som helst. Det kommer när det kommer. Efter detta får vi se. Jag tillåter mig själv full frihet att utforska precis alla alkoholfria alternativ. Igår drack jag systemets alkoholfria Gin och tonic rose på burk. Mycket gott. Önskar hela kaffestugan en fin tisdag, här skiner solen än så länge.

Godmorgon!

Har inte sovit en blund än. Lagom inför sömn inatt fick jag ett sorgligt besked. Håller på att snurra runt de här tankarna i huvudet just nu.

Hur som blir det en rofylld dag och absolut inga enheter för skulle de här tankarna skulle äta upp mig.

Ta hand om er ❤

@Källarmannen @Natalia @prinsessa Godmorgon bästa kaffegänget. Dags för en arbetsdag igen. Skickar extra energi till Källarmannen och Natalia. Hoppas att det kommer positiva vändningar. Försök stå emot alkoholen när ni är ledsna och bekymrade. Ät gott, drick andra goda saker och lägg energi på att planera sömn och vila. Prinsessa, blir det ett bad idag igen? Jag har haft besök av min bror som bor utomlands. Det blev inte så långt men trevligt. Idag dag 12. Drack alkoholfritt igår på trerätters middag som vi lagade. Gick bra att stå kvar i beslutet. Ha en fin onsdag!

Godmorgon!

Bra jobbat @Påvägmothälsa!
Tänk att snart är 2/4 passerat med. Glad för dig ❤

Nä jag vill inte lägga på enheter på de här tankarna och känslorna jag har. Det bidrar isf snarare till att förstärka dem på ett negativt sätt.

Igår gav jag mig in i de här tankarna och känslorna fullt ut och det behöver jag ett klart sinne för att göra. Det tog tankeprocessen en lång bit på vägen att stirra in i en vägg 18 timmar, grubbla och ta in känslor. På kvällen blev jag redo att prata om det, fick bra stöd och begav mig sedan till vattnet och fann lite mer ro i tankarna. Idag är tankarna mer rationella och samlade.

Inga enheter idag heller medan jag fortsatt behöver bearbeta. Behöver också energin intakt för att orka göra mer än att bearbeta och klara att skifta mellan fokus. Har en uppgift som ska in ikväll och har inte tid att lägga på bromsklossar idag ändå.

Ska strax åka till vattnet och ta in naturen en stund i lugn och ro. Sen ta tag i det som ska göras.

Önskar en fin onsdag!

Är helt slut idag. Tror att alla tankar och den sömnlösa natten igår tog min energi helt. Vaknar inte riktigt till liv idag. Det blev åandra sidan en intensiv reaktion från min sida hela förgående dygn. En yngre kille jag brukade träffa har visst valt att avsluta sitt liv. Har saknat honom och undrat vart han tagit vägen. Vi har aldrig haft en vardagligt tät kontakt men träffades ibland. Tyckte mycket om honom. Tänkte att han säkert träffar en tjej eller så. Men nu vet jag.

Suicide Zero 🙏

@prinsessa @Natalia Godmorgon! Ännu en arbetsdag stundar och kaffet smakar bra. Har lite bråttom så jag skriver mer i eftermiddag. Natalia, så väldigt ledsamt och omskakande. Var rädd om dig ❤️

Godmorgon @Påvägmothälsa och till er som kikat in.

Jodu det här med rubbade rutiner kan bli bakvänt. Jag och min träningskompis dygnsrytm har helt hamnat ur fas nu när han har semester. Han går och lägger sig ungefär när jag går upp. Han brukar ringa och stämma av träningstiderna innan han ska sova för då vet han att jag sitter med morgonkaffet.

Jag håller på jobbar med den tanken som historiskt varit vansklig för mig när det gäller just A och det är beslutet om ett lite längre enhetsuppehåll. Det är vad jag egentligen vill och vet vore bra för mig. Blir förstås lite bekymrad då den tanken gång på gång slagit snett och bidragit till ännu fler kvällar med enheter än jag normalt brukar ha. Det får mig att tappa tilltro och jag litar inte på att det inte kommer slå snett även denna gång. Men jag vill inte ha ett fortsatt drickande som sker några kvällar varje vecka och jag vet så väl vad jag behöver göra.

Känner redan nu att det beslutet triggar mig att vilja passa på att köpa enheter ikväll tillexempel. Som att passa på innan jag ska låta bli. Tankar på enheter är normalt inte nåt jag annars har den här tiden på dygnet. Så på ett sätt har redan tanken om uppehåll slagit snett. Hur som jobbar jag på att få det mindsettet hållbart.

Önskar en skön fredag ❤

@Natalia @prinsessa Godmorgon från sängen, härlig sovmorgon idag!
Jag vill berätta att i veckan gjorde jag ett avsteg. Det var redan med i planen från början, att om vi gick på vår favoritrestaurang så drack jag nog enheter. Nå, jag har fått ett väldigt roligt besked i veckan och vi ville fira genom att gå dit. Jag drack två enheter, och slutade sen. Drack mycket vatten, blev inte berusad, och cyklade hem. Det intressanta, eller en av de intressanta sakerna, var att det inte var så gott. Det är en bra restaurang och de har ett bra urval, men det var inte så fantastiskt. Hmm.
Nåväl, om jag fortsätter räkna är det dag 15 idag och det känns fint!

Natalia, jag kan bara säga att jag känner igen mig så mycket i dina resonemang. Kan jag så kan du! Önskar er en finfin lördag!

@Påvägmothälsa Fantastiskt! Och vad skönt att det stoppades vid två enheter. Jag har tyvärr svårt att sluta när jag väl har tagit första glaset, det är därför jag egentligen inte ska ta första glaset. Lättare sagt än gjort.
Har planerat in tidiga aktiviteter i morgon och det är bra, kan inte inta enheter med andra ord idag.

Önskar er alla i kaffestugan en härlig lördag! Här skiner solen och jag sitter på balkongen och lyssnar på podd och ätit hamburgare till lunch, mycket smaskigt! :-)