@majsan_nu tack snälla du! ❤🌸🥰 det är tur detta forum finns . Nu har jag åkt på en redig förkylning så nu känns det som att jag får min chans att vila.
Nykter och helt slut 🤧

@vår2022 Tack snälla du 🌸❤ Ja jag vilar och sover idag. Tror aldrig någonsin att jag blivit glad att bli sjuk men denna gång är jag det 😅 jag ska verkligen försöka få tillbaka lite ork och levnadsmod.
Hoppas du har en skön söndagskväll. 🌷🥰

Jag har nu varit nykter I 12 dagar och det känns så bra. Men med bara en jobb natt kvar till ledig veckan så börjar det gnaga en liten oro . Ledigveckan har varit då jag verkligen hällt i mig A och dag 14 har varit min återfalls dag. Jag måste verkligen försöka hålla mig sysselsatt till veckan.
Hoppas ni får en bra söndag 🌸😊

@Åsa07 grattis till 12 dagar, bra kämpat. Förstår att du är orolig för "hemmaveckan". Dag 14 var har alltid varit min återfallsdag tidigare då det för mig varit en tidpunkt då kroppen och huvudet glömt allt det negativa som alkoholen gör. Se till att vara och stanna motiverad hela tiden, jag läste massor här, lyssnade på poddar och youtubeklipp om alkoholism det hjälpte och hjälper mig massor. Och antagligen så kommer några dagar vara tuffa men sedan vänjer sig hjärnan fort vid att inte vara berusad även fast du bara är hemma. Kämpa på och var stark, du kommer klara detta, kram :)

@Åsa07 grattis till 12 dagar!🎉💐. Du säger att dag 14 är en återfallsdag. Tänk på den dagen som din ” jag ska vinna över alkoholdjävulen dag” som du denna gång ska vinna💪. Låt inte dig luras av djävulen med tankar på att du ska återfalla som vanligt. Det är nu du prövas och du måste vara superstark! Det är bara hjärnspöken som pratar, inte du. Det är din beroendehjärna som pratar, den har inte tystnat ännu, den ligger på lur och väntar på att få alkohol, den är beroende av det. Ge din hjärna tid att återhämta sig från alkoholen och komma i balans igen, det tar mint 3 månader innan alla funktioner återhämtat sig. Du kan, det har du visat. Jag brukar vid sug säga högt och bestämt ”jag vet vad du försöker göra alkoholdjävul men det är jag, inte du som bestämmer över mitt liv!”. Väldigt effektivt.

Var sysselsatt och ge dig tid en chans att komma ut på andra sidan, det blir lättare och lättare att stå emot suget. Det blir bara svårare och svårare att börja om från början igen. Så upp till kamp nu om du vill bestämma över ditt liv och inte låta dig styras av alkoholdjävulen.

Du kan!💪🌷💕

Nu är första dagen på min ledigvecka gjord, gick lättare än jag trodde, trots jag gick förbi SB två ggr. 💪 nu ska mina nyktra dagar få rulla på.
Vår2022 Tack det betyder väldigt mycket att ha dig att kroka arm med i denna berg och dal bana av känslor. 🌸💕🌷 fasen.. detta känns så bra / kram