Äntligen har jag fått ett litet hopp om att ta mig ur detta helvete!Efter att gett min aman antabus två gånger så är han åter igen berusad.Jag blev så ledsen o förtvivlad idag så jag ringde alkohollinjen för att prata av mig lite.När jag sitter och gråter o berättar för henne hur jag har det så sitter han o filmar mig o hånler.Hon tyckte jag skulle göra en orosanmälan till soc och söka vård för mina fysiska problem på vårdcentralen.När jag lagt på luren så tänkte jag att jag chansar o ringer ett bostadsbolag som har fina lägenheter här i byn.Jag sa som det var att jag får ingen inkomst förrän i oktober men äger ett hus som är värt 2 miljoner och som är så gott som betalt.Till min förvåning säger denna jättetrevliga människa att det nog ska gå bra ändå.Jag höll på att börja gråta av lycka! Tänk om jag kan få en lägenhet!!Mannen är full sen klockan 2 idag. Men jag struntar i det.Har börjat planera nu vad jag ska ta med mig.

Tack till alla som bryr sig och undrar hur det går.Min man genomgick en avgiftning.Han beställde tid till kurator och gick på ett aa möte och som vanligt trodde jag till hundra procent på att han verkligen hade sett allvaret i sin situation.Han hade fått ytterligare en orosanmälan och dom ringde till honom ifrån socialen men då berättade han om all hjälp han skulle få nu.Han gick på behandling i en vecka på piva.Han har varit på ett aa möte.Han var hos kuratorn en gång.Det tyckte han räckte.Jag fick avslag på min ansökan på lägenhet.Jag var tvungen att ha en inkomst.Det lät ju inte så när jag pratade med dom.Mina barn har inte hört av sig.Det har varit mycket tjafs här hemma om allt möjligt.Allt löser ju inte sig för att han varit nykter några dagar.Jag tjatar om allt han borde göra för att hålla sig nykter.Han skulle gå på aa möten flera gånger i veckan men det blev inte så.Så kommer då nådastöten för en stund sedan.HAN ÄR FULL!!!Klockan två på eftermiddan.All luft har gått ur mig fullständigt!!Är det ett tillfälligt bakslag?Ja vem vet?Han har lovat att flytta om han börjar dricka igen men kan man lita på det?Hur går man vidare nu? Den enda livlinan jag har nu är att kontakta socialen igen.Jag tror att dom kanske kan hjälpa mig.Efter hans självmordsförsök så är min ångest ännu värre när han dricker.Kram till er alla från sliten.

Hur går det för dig @sliten61?

Jag har inte läst igenom alla kommentarer så kanske missat information - men finns det någon du kan få bo hos ett tag? Bara så att du kan komma ifrån fysiskt, landa och få lite luft?

Hoppas verkligen du får hjälp 🙏🏼