Galet mycket att göra idag, både på jobbet och hemma. Checkar in här för att trots allt fira arg jag sommar nykter även om jag fortfarande känner mig speedad. Nu lite lyssna på bok tills jag somnar.

@Ny dag Hur är det? Du skrev t mig i måndags att du ville gärna ha kontakt m mig och jag svarade ja. Jag ser att du har varit inne på forumet sedan dess och skrivit men inte svarat. Jag blev väldigt glad men när du inte svarar så undrar jag varför du inte svarat. Så skriv gärna en rad ..du kanske inte orkar skriva….du kanske ångrade dig…det är ok…men eftersom jag har upplevt tystnad förr inte fr dig men fr andra…så ett svar är bättre än tystnad.

Kram🥰

Hej Nu dag. Förlåt det var inte meningen. Förstår mig inte riktigt på hur jag ska få tag på folk på sidan. Vill verkligen hålla kontakten och har försökt hitta dig. Kändes som vi fick bra kontakt och kände igen varandra i resan. Hoppas du har det bra. Det går bra för mig men har drabbats av magkatarr. Känns orättvis när jag inte rört en droppe. Går på 2 månaders ledighet på tisdag. Ska bli så skönt. Har under 1,5 år haft det riktigt jobbigt. 2 nära släktingar som gick bort i cancer, en närstående som opererats för cancer och nu svärfar som lämnat oss. På det stress och otydlighet på jobbet...Tänker att magkatarren nog är en reaktion så ledigheten är välkommen.
Hör av dig med hur det går för dig.
Bamsekramar🥰

@danisa Du behöver inte be om ursäkt!
Vi båda undrar nog hur @Ny dag har det och vill gärna ha kontakt.
Läser att du har det tufft omkring dig. Hur länge har du varit nykter?

Kram🥰

@danisa @Varafrisk Tack 🙏 för att ni bryr er❤️. Fortfarande nykter och tacksam för det. Haft migrän ett par dagar så när jag var själv fanns det inte på kartan att ens kunna dricka. Haft en ”inlämning” på jobbet som varit ganska ansträngande och efter det (som ett brev på posten) fick jag migrän. Detta började redan när jag pluggade, dagarna efter tentan var jag helt sänkt. Trodde först att jag blev bakis (gick alltid ut och festade efter) men efterhand insåg jag det var stressrelaterat…. Ska läsa in mig på sidan ikväll, ska iväg nu. 🙏🥰❤️
@Varafrisk Skickat till rådgivarna nu ❤️🥰

Hej Varafrisk och ny dag. Så skönt att höra att ni båda är ok. Jag började i April men har haft ett återfall. Nu har jag varit nykter i över 3 veckor. Är så glad och tacksam. Magen är bättre idag. Tror helt enkelt att det är stress. Förr hade jag dövat med vin men nu är det skonkost och vila som gäller. Så tacksam för allt stöd här. Skönt att du klarade utmaningen Nydag. Kram allihopa

@danisa Grattis t nykter i över tre veckor!
Jag har skrivit under många många år här på Alkoholhjälpen. Jag drack och drack tills jag inte drack och nu har jag varit nykter i drygt 16 månader. Och det är så skönt! Det innebär inte att allt är lättare men det är underbart att slippa förhandla! Om du vill läsa ngn av mina trådar kan du gå in på mitt nickname för att se vad de heter.

Jag tror på dig🙏🏻

Kram 🥰

Hej Varafrisk. Härligt med 16 månader. Jag blir så motiverad av att läsa här men har svårt att fatta hur jag söker någons tråd. Det blir lite slumpartat för mig. Du kan väl förklara. Nykterheten har börjat kännas naturlig men jag tar inget för givet. Rätt vad det är dyker en tanke upp. Fyller mina dagar med spännande saker att göra så jag hinner liksom inte. Nu ska jag göra rooiboste. 😊

@danisa Är osäker på om man kan söka efter ngn på forumet. Jag följer några stycken och jag brukar scrolla tills jag kommer till rätt tråd. Jag har skrivit i gruppen Förändra mitt drickande i tråden ”När kommer dag två?”därefter i denna grupp Vara alkoholfri i tråden ”Att välja livet….mitt liv” och numera i Det vidare livet ”Mitt liv i frihet….det nyktra livet”. Så om du vill läsa ngt så vet du var du kan leta.

Jag har skrivit en rad i din tråd.

Ursäkta @Ny dag….att vi kapat din tråd.

Kram🌺🥰

@danisa Jag brukar välja ”senaste kommentarer” och läsa inlägg där. Man kan välja vilka forumdelar man vill läsa i (alkoholfri, förändra ditt drickande, det vidare livet) och klicka i dem och trycka på ”applicera” knappen, vet inte riktigt hur det ser ut i mobilen, skriver i en padda.

Nykter nationaldagsheg ✅! Har nu passerat 5 veckor (igen)! Och siktar helhjärtat på en nykter sommar. Ett par veckor till och sedan är det semester. Längtar efter nykter semester med familjen! 🌱

@Ny dag Så bra! Du klarade nationaldagen och den långa helgen som blev p.g.a. det! Du var ju lite orolig eftersom du skulle vara ensam! Grymt jobbat! Hoppas du mår bättre idag, att migränen lagt sig❤️Kram! Och glöm inte att du är fantastisk!

@Himmelellerhelvette 🙏❤️ att du tänker och hejar på mig! Betyder massor ❤️!

Haft mardrömmar inatt, gömde a, grannarna kom in och jag kunde inte dricka det jag gömt. Sedan skulle alla hjälpa att städa/röja och jag var livrädd att mina gömmor skulle hittas. I drömmen var jag inte i mitt eget hus och grannarna i drömmen var svenska kändisar. I drömmen var jag samtidigt förtvivlad över att jag inte ville ha det livet. Vad vill mitt undermedvetna säga mig? Vad är det som bearbetas när jag sover? Svaret på varför kändisar var med kan kanske bero på att jag läste skvallertidningar igår på Readly…

Inne på sjätte nyktra veckan, till helgen ska jag besöka min mor som vet att jag inte längre dricker a. Hon vet inte den riktiga orsaken = beroendet. Brukar bli rätt slut efter dessa besök då hon lider av psykisk ohälsa som hon inte vill kännas vid. Jag älskar henne och den enda hon har är undertecknad. Hon är 80+ och i dålig självförvållad fysisk form efter att ha struntat i rehab. Jag brukar bli helt slut och fylld av självförbråeelser efter dessa besök. Har bokat med terapeuten på måndag morgon i förebyggande syfte. Det har historiskt varit lätt att ta till a direkt efter. Denna gång vill/ska jag klara nykterheten för jag vill verkligen bli alkoholfri!🌱

@Ny dag Kanske det undermedvetna vill visa vilka känslor och beteende som du vill komma bort ifrån. Från gömmande och från ångesten som det ger dig. Det är fascinerande hur drömmar kan vara verkliga och hur det undermedvetna jobbar på i sömnen. Drömmen vägleder dig bort från alkoholen😁.

Det är tärande när våra föräldrar blir äldre och inte mår bra och att du dessutom är ensam i det. Förstår att det tar energi och att du blir slut av besöken. Kanske ett sätt är att försöka stänga av lite känslor under besöken. Att vara mer ”praktisk” leda bort samtalen till vardagliga ting för att du ska hushålla med din energi. Du jobbar på så himla bra och snart kommer din efterlängtade semester då du kan koppla av och ta hand om dig själv❤️