Dag 175. Soliga fina påskdagar🌞. En underbar känsla av att vakna nykter efter att ha haft påskmiddag här igår. Lång dag med promenad i skogen och korvgrillning, hänga, samtala, spela spel, fixa mat och ny grillning inför middagen. Vilken skillnad det var att vara värdinna med allt fixande före, under och efter middagen som nykter. God planering, ingen stress, hann vara med i många olika samtal och ändå fixa och dona. Ta hjälp och göra tillsammans. Lyssnade och fokuserade på vad som sades. Glad inombords och det var supertrevligt. Det kändes i hela atmosfären att alla trivdes och det var lugnt och harmoniskt med mycket skratt och värme. Inte så mycket alkohol överlag men det brukar vara jag som blir onykter. Tidigare år har jag flängt omkring, stressat och inte deltagit i några samtal, smygdruckit både före, under och massor efter middagen. Mest haft fokus på att raka av allt snabbt och när jag får tillfälle att dricka. Något som märkts och legat i luften. Bakis och ångest på morgonen. Återställare. Men inte i år😁. Jag är så oerhört tacksam för att jag är nykter och får mitt liv tillbaka, mår bra och kommer närmare mina nära och kära mentalt och socialt. Tillitsfulla samtal och ömsesidig kärlek❤️. Tyvärr har jag gått och blivit förkyld med täppt näsa idag, hoppas ingen blir smittad men skulle det vara så tror jag alla tycker att det var värt det.

Önskar er en fin påskdag!🐥🌷💕

@vår2022 roligt att läsa om din fina påsk! Så skönt och lovande för framtiden. En sån pangdag idag, soligt o fint. Nu går vi mot ännu bättre tider! 😇💓🌞🥳

majken_r

@vår2022 Blir så glad av ditt inlägg, tänk så bra det kan bli! En sådan förändring du gjort. Otroligt. Är också nöjd med min nyktra påsk, att orka gräva och plantera. Leka och mysa. Är som du förkyld.. men hellre det än bakis😇 Påskkram och krya!

@majken_r Ja, en underbar förändring har skett, inser hur mycket det även påverkar familjen runt mig att jag mår så bra😁. Härligt ta du också är nöjd med din påsk. Krya på dig du med🥰🐥🌷

Dag 176. Påsken lider mot sitt slut och den har varit varm och skön. Vissa forumvänner har haft det kämpigt med att motstå alkohol och andra har klarat det bra. Jag önskar så att alla som kämpar mot alkoholen ska få massor av krafter och vilja av stål att motstå. Att få bli av med den hemska ångesten och det tunga måendet alkoholen för med sig. Att få komma ut på andra sidan där ångesten är dämpad och måendet lättare. Att få vakna nykter och där kaffet smakar extra gott. Det är tufft, kämpigt och vi har olika svårigheter att tampas med. Men det går att bryta drickandet, vi är många som gjort och gör det.

Sänder extra mycket kämpa rop till alla som tar nya tag för att åter börja om i kampen mot alkoholdjävulen💪🌷💕

@vår2022
Jag har varit rätt inaktiv här ett tag så har missat ditt inlägg om påsken. Blev så glad när jag läste det nu. Låter som du verkligen njöt av allt, att det var en aha-upplevelse på vad du missat andra år med några glas vin i kroppen.
Härligt att du går från klarhet till klarhet och du är en stor förebild för mig. ❤️
När var det intervjuerna skulle vara? Jag vill hålla tummarna extra hårt då.
Hoppas du njuter av solen, fågelkvittret och vårblommorna på dina promenader. Det är en fin tid vi har nu.
Kram 🤗

@Rehacer Ja, det är verkligen en underbar tid vi har nu. Min eländiga förkylning vill inte riktigt ge med sig, men njuter ändå mellan alvedonintagen. Min man har varit mer eländig i sin förkylning men vi hoppas vara friska på lördag när vi ska på fjällsemester en vecka. Så bättre den pågår nu än då😁. Intervjuerna är imorgon, ska ladda och andas så att det förhoppningsvis går bra.

Idag ska jag njuta stort av fågelsång och den spirande våren på hundpromenaden🌞🦅

Ha det så gott!🌷💕

@vår2022
Då går mina tankarna extra mycket till dig & högre makter imorgon. 🙏

Min ena dotter har oxå varit sjuk och eländig länge nu. Hon har en fruktansvärd hosta som vägrar ge med sig. Tycker hon borde gå till doktorn, lite orolig för att det går ner i lungorna på henne.
Krya på er och hoppas verkligen ni är friska till fjällsemestern! ☀️

Dag 179. Sovit för lite och lite trött, men inte bakis😁. Min ena hund har en autoimmun sjukdom och drabbas då och då av smärtskov. Han gjorde det igår kväll. Vi har lärt oss att hantera detta efter så många års sjukdom, full dos cortison och smärtstillande, det brukar häva skovet. Så det blev hundar i sängen i natt, han vill gärna vara nära när han mår så här. Som när barnen var små och man får inte mycket plats och kan inte röra sig fritt. Han mår mycket bättre men han är lite trött, som matte.

Min eländiga förkylning vill inte riktigt ge sig, det är enerverande, jag vill träna! Märker hur viktigt det är för mig att få träna för att jag ska må bra, de endorfinkickar som det ger, att känna sig lugn och skön. Klart det inte känns bättre med för lite sömn också. Intervju idag och det skulle ha varit skönt att ha tagit en löprunda innan. Ja, ja! Solen skiner i alla fall, min hund mår bättre och jag kan ta en lång lunchpromenad med hundarna och röra på mig. Det gäller att hålla i och hålla ut i många lägen, acceptera och tänka att snart blir det bättre och ingen har dött😂

Ha en fin torsdag!🌞💕🌷

majken_r

@vår2022 Känner sååå igen mig i det där med träningen, min förkylning hänger också envist kvar.. Men en cykeltur i solen blir det snart. Stort lycka till med intervjun, sådan tur för dem som får chansen att anställa dig!👌🏼💕

@vår2022 Så jobbigt för er och hunden, förkylning som inte ger med sig…men genom att ha vaknat nykter i snart sex månader 💪🎈🥰 är du iaf så mycket piggare och mer ”grundutvilad” idag än för typ exakt ett år sedan.. Lycka till idag med intervjun!!! Jag håller tummarna för dig💕 och du är bäst, tänk också på att det inte bara är företaget som ska ”gilla” dig, du måste även känna att du ”gillar” dem! Jag tänker att du är en stor inspiration för många i din omgivning, smart, rolig, diplomatisk, engagerad, empatisk, initierad, självgående lagspelare - ja du har alla de egenskaper ett företag behöver! Dessutom har du erfarenheten och du har något som bara vi här på forumet vet - en inre styrka, en balans i dig själv och slutat dricka a samtidigt som du stöttar oss alla här… långt inlägg men önskar dig verkligen Lycka till och du fixar intervjun galant!!! Kram👍💕

@Ny dag Men tack, snälla för din pepp💕. När jag läser vad du skriver om mig, fast du egentligen inte känner mig, så tänker jag att de måste ju anställa mig😂. Det där med den inre styrkan ska jag ha med mig i bakhuvudet, inget jag kan prata om, men det räcker med att jag vet om den och kan känna den, tack!!! Det känns som en endorfinkick, nu jävlar😂.

@vår2022
Men åh vad jobbigt med en hund som har ont. Lilla stackarn. Skönt att det går över, men jobbigt när det pågår förstås.
Lycka till idag! Glöm inte att du är fantastisk och värdefull!
Kram 🤗

@vår2022
Men åh vad jobbigt med en hund som har ont. Lilla stackarn. Skönt att det går över, men jobbigt när det pågår förstås.
Lycka till idag! Glöm inte att du är fantastisk och värdefull!
Kram 🤗

Hej @vår2022 jag håller också tummar och tår för dig idag! Önskar innerligt att det blir som du vill och att det känns bra också för dig! Du är bäst! Jag har också åkt på ont i halsen , plus den eländiga foten så det är total vila. Peppkram till dig!