Då var man tillbaka och Dag 2 lider mot sitt slut vilket känns härligt för jag är nykter fortfarande.
Suttit o läst många av era trådar både nytillkomna och en del jag känner igen sen min förra sväng här på forumet.
En del ser onekligen starka ut i sin bestämdhet vilket glädjer mig.
Hoppas på att detta är gången jag äntligen kommer förbi tröskeln och lyckas ställa A där den hör hemma, långt borta från min kropp och sinne.
Sjukt att man vill ha något som i sin tur får en att må så dåligt och känna sig så liten.

Då man blir såhär känner man sig nästan som en sämre människa än då man drack, omgivningen blir ju direkt lidande av att man har det här beteendet.
Dragit mig undan och stängt in mig helt och det känns ju inte som en okej fredag men det håller mig borta från att gå till handling på dessa impulser.
52 min kvar innan portarna till helvetet stänger och då hoppas jag andas ut lite!

@vår2022 ska testa sjunga högt det kan funka utan att skrämma slag på dom övriga här hemma ❤️

@Metmasken jag tycker du gör det så bra. Vad gör det om du drar dig undan tills portarna stängts? Det kommer ju inte vara för evigt och inte varje fredag. Det är skit jobbigt när den jäveln står pall, när ingen strategi funkar. Jag är där själv rätt ofta. Mindre ofta sista veckan tack och lov!
Att dra mig undan har blivit det som får mig att inte dricka i de lägena. Jag brukar prata med mina barn och min man i de lägena och förklara varför jag gör så. De brukar förstå för de vet att det inte handlar om hela resten av livet.

Var lite snäll med dig själv och ge dig själv samma omtanke som du ger andra. Det kommer bättre fredagar framöver.

Önskar dig en fin helg 🥰

@Lina. 2.0 , såhär i efterhand så gör det väl inte så mycket egentligen.
Jag får bara så otroligt dåligt samvete nästan som om jag druckit.
Försöker tänka att jag ska vara lite snällare mot mig själv och att det var bättre jag var borta ett par timmar själv igår istället för att vara kvar i dimman idag ❤️.
@Himmelellerhelvette, resten av kvällen gick ganska bra så fort bolaget stängt så känns det på något vis enklare, man behöver inte tänka på att man kan åka dit om suget inte skulle ge med sig.
Blev att smyga in i fredagsmyset och bara vara glad att den här gången klarade jag av det ❤️

Ja då var det nån timma kvar innan jag går in på min dag 40 utan alkoholen.
Känns bra allmänt men har lite tankebrottning ibland där min sjuka hjärna tycker att allt är så förstorat och uppblåst och att jag förmodligen skulle kunna dricka.
Tur är väl att jag har en tillfrisknande sida av hjärnan kvar o den delen är där och styr in på mig rätt väg för att jag vet att jag inte kan dricka för att det är ”gott”.
Jag tänker inte ens laborera med en alkoholfri öl då den slog igång mina symtom förra fallet.
Den var så god men kände direkt att det saknades något i den och så var ekorrhjulet i rullning och det vill jag undvika den här gången.

@Himmelellerhelvette, Joo tack den har varit nästan magisk första julen spiknykter på jag vet int hur länge 🙌🏻..
Tampades med lite förhandlingar men dom lyckades jag vinna vilket känns nästan som en dubbelvinst då man ser dagarna tickat på längre bort från alkoholen 🙂

Hoppas allt gått bra för dig med 🌸

Hej och gott nytt år 🥳.
Med mig är det ganska bra, tar dag för dag och går in på min dag 50 om ett par timmar vilket känns bra.
Nyårsaftonen känns som den bara sprang in det nya året, fin middag och följande bingolotto var alldeles tillräckligt avslut på ett väldigt insiktsfullt 2022.
Lämnade inringande av 2023 utan större löften då jag fortsätter på resan vidare dag för dag.

Hoppas ni haft ett gott nytt år och får en fin fortsättning på det nya 🥳

@Andrahalvlek @Himmelellerhelvette , tack så mycket 🌸

Forumet är en bästa vän i min kamp, jag kanske inte är så bra på att skriva men läser väldigt mycket och bara det känns stärkande både bland dom som hållit sig friska länge och dom som just börjat ❤️.
Jag har länge blundat och sett mig lite som ensam är stark, men det senaste året kommit till insikt om hur en del saker faktiskt är lättare att få dela med andra.
Leder sedan någon delning till att motivera någon till tillfrisknande eller håller någon motiverad att inte avvika från sin nykterhet så är det en ju en hjärtevärmande tanke ❤️