Dag 31, månadsdagen

Idag är det månadsdag, slutade den 9:e.
Har inte skrivit här på några dagar, för ska jag vara helt ärlig så har jag inte ens känt att jag har haft behovet av att vara inne och läsa. Jag har knappt tänkt på alkohol alls sista dagarna. Det har bara fladdrat förbi en tanke då och då när jag tex varit på ett sportevent och när jag och mim väl planerat krogbesök om ett par veckor. I övrigt så tänker jag inte på det och jag känner heller inget sug efter det.

Jag mår så himla bra och är så glad. Det känns som jag håller på att få mitt liv tillbaka. Jag orkar faktiskt göra saker nu och har inte hittat på en enda ursäkt för att slippa umgås med vänner eller göra ärenden 😊

Hoppas ni som läser har en fin lördagskväll. Själv äter jag hallonsorbet och ser på film!

Kramar 💕

@@CatLady Grattis till månadsdagen!🥳. Låter som du har det skönt och allt rullar på bra😁. Det är bara att fortsätta så. Ha en fin söndag🌞🌷💕

Dag 33
Mår oförskämt bra. Mitt blodtryck börjat stabiliseras. Vaknar inte med huvudvärk länge.
Äter bra, rör på mig mycket. Har inget sug efter alkohol.
Fortsätter tappa vikt, blir lite orolig över det för jag vill inte gå ner mer, funderar på att köpa kaloririka shakes då jag knappt kan äta mer än jag redan gör 😄
Sminkar mig nästan varje dag nu, så härligt att se fräsch och pigg ut. Bryr mig om mitt utseende igen precis som jag gjorde förr!
Sover gott på nätterna, dock fortfarande med hjälp av insomningstabletter, men vilken skillnad det är att sova 8-9 timmar per natt med oavbruten sömn jämfört med max 4-5 timmar med flera uppvak för att dricka vin 🥴
Känner mig som en bra mamma nu, har mer tid och ork med barnen. Vi skrattar mycket och umgås mycket.
Snart börjar jag mitt nya jobb med!

Kram till er som läser 💕 och stort tack till er för era fina och stärkande kommentarer 💕

Nu är klockan över midnatt och jag är inne på dag 35 och på dagen 5 veckor som nykter!
Så overkligt det känns, tror inte jag varit nykter 35 dagar sammanlagt senaste 2-3 åren.
Mår fortsatt bra och är glad. Hoppas att ni som läser mår bra!
Många kramar till er från nattarbetande CatLady 💕

@@CatLady

Hallåj!

Får jag fråga vilken insomningsmedicin du har? Tänkte om det kan vara till tips för mig som också behöver insomningsstöd.
Använder själv Propavan men gillar det inte. Blir så himla trött dagen efter men behöver den ändå för att somna lättare.

Kram ❤

@Natalia jag har också hade propavan, kände mig såå trött dagen efter och nästan bakfull i huvudet 🥴

Nu har jag haft Hydroxyzine (atarax) i 3-4 veckor och de funkar mycket bättre för mig 👌

Kram ♥️

@@CatLady

Jätteskönt att det funkar för dig 💤
Det är så himla varierande hur man svarar på dem. Vet att antihistaminbaserade preparat som tex atarax brukar slå ut mig helt kommande dygn och stödjer inte heller sömnen. Knepigt 🙃

Men jag tycker du är beundransvärd 💪✌️

Kram och ha en fin dag!

Dag 38 som nykter och var tvungen att gå in i min app för att se vilken dag jag var på 😄
Livet rullar på fint hos mig! Min sjätte nyktra helg i rad nu och inget sug efter alkohol. Kommer suget så vet jag hur jag ska jaga bort det 😊
Jag jobbar i helgen, skönt att vara uppbunden med jobb en sån hör helg när alkoholen brukar flöda fritt.
På onsdag ska jag till läkaren för att lämna blodtryck, spänd på hur det ligger nu efter snart 3 veckor med medicin och snart 6 veckor utan alkohol! Hoppas det stabiliserats.
Har fått några små finnar i pannan, så irriterande haha. Undrar om det kan bero på att jag nuförtiden inte är helt uttorkad pga all alkohol?
Nu ska jag strax lägga mig och somna till någon film.
Hoppas ni alla mår bra och får en fin påsk!
Kram till dig som läser 💕

@CatLady, grymt jobbat med 38 dagar! Det där med finnar och alkohol känner jag igen, men på sikt blir nog huden finare och fylligare utan brutal uttorkning 🍑. Läste precis om en rolig grej för just finnar. ”Cloud patch” från Common Clouds.

Lycka till med läkarbesöket!
☀️☀️☀️

@AstridK Hej!
Vad skönt att någon mer känner igen det där med finnar, blev lite fundersam haha 😄
Cloud Patch, måste kolla upp vad det är!

Dag 39 nu, jag kämpar på tänkte jag säga men det skulle vara ljug, jag kämpar inte ens.
Mår fint, livet är bra och härligt!
Alkoholen är min onda fd vän som jag aldrig mer kommer umgås med.

Kram till dig som läser 💕

Tack för era grattis och hejarop! Ni betyder så mycket trots att jag aldrig träffat er eller vet vilka ni är. Men det är så skönt att kunna ventilera mer personer som gått/går igenom samma sak ♥️

Dag 40 idag! Går snart av mitt nattpass på jobbet så tänkte att jag skriver nu innan jag dundrar ner i sängen!

Mår fint, men är trött för jag har jobbat mycket!
Jag känner en sån lycka i kroppen just nu och stolthet över vad jag lyckats åstadkomma helt på egen hand!
Fan så grym jag är och fan så grymma ni alla andra härinne är!
Så fantastiskt det är att känna livsglädje och lycka överlag. Så mycket fritid man har när man inte kartlägger sina dagar för alkoholinköp och intag. För att inte prata om räknande av timmar för att kunna köra bil, beräkna om man har vin så man klarar sig utan illamående och abstinens på natten och morgonen. Slippa hitta på ursäkter till vänner och familj för man hellre vill ligga i soffan och dricka litervis med vin och ha ångest.
Blä, det där är i mitt gamla liv och mitt gamla jag. Nu är jag bara JAG utan substanser och ångest!

Ha en fin annandag påsk du som läser!
Kram 💕

@@CatLady

Godkväll!
Blir så glad varje gång jag läser att det går och känns bra för dig 😃
Vill också komma dit liksom.

Har inte gått lika bra här, iaf inte under påskveckan. Det har varit på tok för mycket.

💕

Oj längesen jag skrev här eller ens loggade in!
Går så bra för mig, är på dag 49 nu! Fick kolla i appen som håller koll på dagarna 😅
Jobbar jättemycket och livet bara rullar på 💕
Tacksam för allt och tacksam för detta forumet som hjälpte mig mycket i början 💕
Kramar till dig som läser 💕