@Torparn_76 Beklagar sorgen ❤️ Men fint ändå att du hann dit och kunde vara med mamma och syskon. Och att din pappa gick frid. Det är så tydligt när en anhörig dött att kroppen bara är ett skal, att själen lämnat sin boning.

Kram 🐘

Hej,

Beklagar sorgen @Torparn_76 . Skriver som Andrahalvlek att det var fint att höra att du mitt i det tunga hann dit och vara med din mor och syskonen. Få till ett fint avsked.

Tack för du skriver och berättar här och skönt att höra att detta inte drar igång ett sug, snarare ett lugn och en stabilitet. Du har verkligen gjort ett så bra jobb med dig själv och alkoholen har inte den plats den tidigare haft.

Fortsätt gärna uppdatera oss här hur det går och hur du mår och ta hand om dig!
Vi finns här.

Varma hälsningar,
Rosette

@Torparn_76 jag beklagar din förlust. Fint att höra att du har bra minnen från din pappa och din barndom, dem bär du med dig. Glad för din skull att du fick ta avsked. Och tacksam för att du har ett lugn inombords. 🌹

@Andrahalvlek @Rosette @Surkärring

Tack så mycket. Det värmer så <3

Spelar mycket Springsteen just nu. Pappa blev ett stort fan efter konserten 2003. Han lyckades få fatt på en boot-leggad inspelning från ullevikonserten som gick på repeat i CD-växlaren i hans bil. Det var inte sällan han ville man skulle följa med ut i bilen för att höra på ett speciellt avsnitt i en speciell låt på högsta volym och där satt vi tillsammans och njöt. Ibland blev det såklart lite påfrestande om man råkade vara på språng men det fick man ta :-)

"Waitin' on a sunny day" i live-version toppade nog spellistan i bilen. Får hoppas vi lyckas få fatt på en solist med komp till begravningen. Pappa hade inte sagt någonting om hur han ville ha det så vi gick från urna till kistbegravning i samband med ceremonin. Hoppas man kommer ha ork att bära kistan. Det kommer bli väldigt fint där han får vila på den kyrkbackeslänt han så ofta promenerat på och ibland stannat upp och filosoferat en smula över livet.

Ikväll blir det kräftskiva. Blir nog bra även om jag inte är så pepp just nu. Skönt med en regnig lördag så jag slipper vara ute och snickra för det känner jag verkligen inte för idag. Blir att gå inne och pyssla.

Hoppas ni alla får en fin lördag och kämpa på därute <3