Nu har snart ännu en lördag snart flugit förbi igen. Fint väder med sol har det varit, men kom idag inte längre ut i världen än på min balkong en stund. Det märktes då allt i knäna att man var ut och cyklade en del igår. Men det var faktiskt rätt trevligt så det blir nog av snart igen kan jag tänka.

Har inte haft tid att tänka trista tankar och fundera på alkohol speciellt idag. För var alldeles för fokuserad på att få upp en ny låt på musiksidan Flarran Stuff på SoundCloud. Har ju hållit på och experimenterat ett tag med att göra AI-baserad musik och dessutom sådan med lyrik sjungen av trevliga röster eller vågformer hos diverse musikgeneratorer.

Men för att det ska bli en låt som hänger ihop så är det ju en hel del finsnickeri och sånt som man måste göra även på låtar som man producerar med AI alltså. Det är väl inte direkt som att trycka på en knapp bara som många väl får det att låta som i debatten om AI-verktyg. Många tagningar, olika klipp och tid med musikredigering kan det allt bli om man vill få det någorlunda som man tänkt sig alltså.

Trevlig hobby att pyssla med då man ju nu har fått tillbaka musikkänslan är det dock. Men nog är det allt enklare att spela helt själv på sina syntar och keyboards. Men nu ka man ju låta världen få höra lite vokal skönsång också, i vilket röst och stilformat man för stunden känner för alltså. Faktiskt en riktigt rolig liten lekstuga när man är på humör för musiksnickeri alltså. Hold On, blev titeln på det musikverk som nu finns för lyssning på nämnda musiksida.

Förresten, @vår2022 det var trevligt att du tittade in och skrev några rader tidigare idag kompis. Sånt uppskattas alltid. Det här med ransonering på snusandet har väl inte gått så himla bra idag, för har riktigt trillat ned i nikotinträsket liksom då jag behövde lite extra energi för att lyckas få upp låten som jag berättat om. Men ingen alkohol har man då hällt i sig utan har bara hållit på med lite elektronisk musikterapi om man så säger.

Ha en fin kväll!