Nu har man ätit sin lunch, och det blev väl inte gourmet-stilen direkt, utan mer det allra enklaste som gick att fixa till på grund av samma gamla energibrist. Detta trots extra sömn ett par timmar på morgonkvisten. Två limpmackor med makrill i tomatsås på, samt ett glas med mjölk blev det. Kände mig faktiskt riktigt lyxigt slösaktig idag då jag festade loss på hela två små sådana där praktiska och lättöppnade konservburkar alltså.

Man kan ju få en fiskburk att räcka till två mackor om man är sparsam och inte vill frossa loss på den goda fisken som det blev idag. Kände även att det behövdes nån efterrätt och nåt sött också. Men kunde inte komma på vad det skulle bli för nåt, hade ingen banan hemma. Så det fick allt bli en tvåbitars mini-plopp på 12 gram som godis och det var precis lagom.

Det behövs inga märkvärdigheter för att man ska bli mätt. Vilket ju är rätt viktigt att vara, så att inte den lurige alkoholdjävulen så att säga tittar fram och kommer med sina bedrägliga locktoner om en resa in till bolaget efter diverse onyttiga drycker, vilket inte är ovanligt när man kanske har struntat i magkänslans knorr, eller glömt bort att fylla på med lite livsmedel i rättan tid.

Nu i stunden är man då mätt som en häst. Så det finns det då inget behov av nån alkohol alls, vilket jag då är rätt glad och tacksam för. Nu får det bli en vilopaus igen. Så kanske jag får energi till att fylla i en blankett som legat på bordet och tittat uppfodrande på mig i flera dagar. Banken vill ju numera veta exakt på öret varifrån ens pengar kommer. Får dom inte veta det så åker man ut från deras bankgemenskap så det visslar om det.

De kräver i princip att få veta exakt på öret varifrån ens pengar kommer, och vill väl även helst veta exakt till till vad de beräknas att gå också. Men att jag köpt på mig ett lager med god makrill för en hel del av min inkomst för denna månad behöver jag då inte deklarera nånstans vad jag har sett. Men annars ville de veta det mesta i förväg om troliga in och uttag med mera.

Sånt överförmynderi var det inte förr om åren. Ja, då kontanter var det som användes av de flesta och överallt i princip. Försöker använda kontanter så ofta jag kan för gillar inte att vara övervakad in till sista öret liksom. Litar inget på swischande mobiler heller, då sådan funktion ju ofta strulat en del den senaste tiden vad man har kunnat läsa om, och hört på nyheterna alltså. Nej, tacka vet jag kontanter, dessa funkar alltid utmärkt i butiker som har folkvett nog att hantera dessa.

Har som lite allmän terapi snickrat lite idag på ett musikspår med en lyrik om hur jag ser på det här med AI-tekniken för musikskapande och dess möjligheter. Kanske kommer den låten upp på min musiksida Flarran Stuff framöver om jag tycker att den låter någorlunda skapligt. Det är kul att göra egen musik igen, och nu börjar jag bli allt mer sugen på att göra helt egen musik, ton för ton på mina syntar. Kör nog snart igång igen med den mer traditionella metoden för musikskapande. Förresten, det var trevligt att ni @Molnet och @Carisie tittade in här, sånt uppskattas mina vänner.

Ha en fortsatt fin dag!