@Flarran Vilken produktiv kväll det blev för dig. Så kan det vara för mig också, jag tänker nä, jag orkar nog inte riktig det, men så kan jag ändå göra det, för det liksom gnager i bakhuvudet om att jag borde göra det. Efteråt när jag sedan ändå gjort det så känns det väldigt skönt i kroppen. Jag tror också som din farsa, man behöver tro eller ha tilltro till sin egna förmåga att klara av saker och då gör man det. Som tex att sluta dricka eller annat.

Ha en fin måndag!🌞

@Flarran Heja dig! Jag har ett knep som jag tar till när min hjärna vill prokrastinera, dvs uppskjutarsjukan. Jag tänker ”jag ska bara kika på det lite” och sen huxflux är jag igång. Det kan vara räkningar eller andra tyngre jobbprojekt som jag bara inte orkar ens börja med.

Jag tror att människan sen ursprungets dagar är i grunden lat. Det krävdes att man sparade på sina krafter, för huxflux var man tvungen att springa från en sabeltandad tiger. Sen fanns det galningar då också - det är de som bestiger berg och tävlar i triathlon idag. Det fanns också riktigt rädda personer, som höll sig långt bort från allt våldsamt. Deras gener har spridit sig vidare eftersom de till hög andel överlevde.

Jag är genuint lat och bekväm. Därför får jag på olika sätt milt tvinga mig själv att komma ut och promenera och styrketräna tex. Rutiner, rutiner, rutiner har hjälpt mig. Jag märker ju att jag mår bra av det. Igår påbörjade jag återigen en rutin där jag direkt efter frukost styrketränar 15 min innan jag går förmiddagsrundan med lillprinsen. Att ha hund gör att man kommer ut inut och skur 🥰

Kram 🐘

Sitter denna eftermiddag nu och dricker ett stort glas med kallt vatten och tänker att alkohol av diverse slag gör då ingen människa äkta glad. När jag drack för att bli gladare så blev jag bara allt mer deprimerad och tom. Som energilös dystymiker så har jag väl många gånger druckit för att jag väl inte orkat med känslan av att vara mig själv. Det blev bara mer och mer, och uslare och uslare med allting och mörkret inom mig bara växte ständigt.

Hade nog inte suttit här idag om det inte varit för min kanske enligt vissa lite fåniga och barnsliga tro på Gud som väl alltid mer varit en inre ren övertygelse om hans närvaro i allt fast man kanske inte alltid begripit sitt eget bästa. Nu är jag då helt nykter och alkoholfri sedan drygt nio månader då jag ju råkade lova skaparen det i höstas. Konstigt nog verkar det som att Herren lyssnar på mina böner som alkoholfri när dessa är i samklang med skriften.

Men för att jag ska få något gjort så krävs det att jag har en oerhört stark motivation som igår när jag lyckades att ta mig utanför dörren och handla en sju kilo med god sallad och lite chips med mera alltså. Hade ju bett om att få kraft till att göra det jag behövde få gjort. Det fick jag då med besked, har väl inte på flera år varit så pigg som jag var en stund igår kväll.

Jag nästan flög fram och blev inte trött av nånting faktiskt. Misstänkte att jag väl idag skulle ha haft en rejäl träningsvärk. Men bad ju om beskydd mot detta. Viket jag fick, då jag idag har kunnat städa hela lägenheten utan problem. Sopat golven, gjort ren spisen, polerat upp diskbänken med stålull och fått det ganska rent och fint tycker jag. Det är nitens och flitens Gud jag håller mig till alltså i tanke och känsla för det känns bäst, och ger mig mer än vad flaskans avguderi gav.

Men direkt hallelujande tokreligiös det är man väl inte, det får då tillsvidare räcka med lite tittande på gudstjänst på nätet om söndagarna. Detta då man ibland faktiskt får till sig lite kloka tankar bland allt lallande som man väl tycker att pastorer och församlingar pysslar med. Det är väl rätt mycket som man inte förstår hur det fungerar kanske. Men nog funkar det med kontakten uppåt numera så att säga känns det. Förresten @vår2022 och @Andrahalvlek, det var kul att ni tittade in en sväng och skrev några ord vilket faktiskt kändes rätt så bra.

Tacksamhet ska man väl känna och den har jag väl riktad mot den högste och den som är vägen sanningen och livet, vilket jag tror de redan vet. Är nu lite trött så passar mig för att be om styrka till att ta mig ut på cykel för att bada idag också, för jag är då övertygad om att en sådan bön skulle få snabb respons liksom. Men behöver nog ta det lite lugnt nu känns det som. Man ska väl inte slita ut sig helt alltså.

Sedan det här om att vara lat är nog inte något som man direkt är, kanske då mera en aning slö stundtals kanske. Har inte ätit mer än en röd grapefrukt, så tror att det får bli lite sallad, cola och en pizza om en timme. För nu borde man väl ha gjort sig förtjänst av dagligt bröd liksom.

Ha en fin kväll!

Det kommer efter, som väl är ett välkänt ölmärkes slogan. För när det blir för mycket av det goda så att säga, så blir det sällan så bra. Det var allt en himla tur att jag nyktert lyssnade på kroppens signaler igår och inte tog ut mig fullständig efter ett dygn av lite ovanligt hög energinivå som jag verkligen använde till både nytta och nöje. För sådan är jag, och vill få ut så mycket positiv utväxling som det går av insatt kapital av energi så att säga. Detta är det då ingen skillnad på efter det att man blev alkoholfri medlem på detta eminenta forum för över nio månader och en vecka sedan.

Man ska inte gräva ned sitt pund säger en välkänd skrift lite kryptiskt till den som kanske mot förmodan i denna stund läser ord från en högre ort liksom. Det att inte förvalta sina gåvor eller tillgångar så att säga på ett bra och vettigt sätt är ju inte det bästa, vilket man väl kan hålla med om. Har nu funderat lite på vad det finns att vara tacksam för i min ensamhet här på denna jord. Det är nog faktiskt bara det faktum att jag själsligt sett känner en närhet till skaparen, vilket inte är fy skam alltså.

Tror att det i denna morgonstund snart är dags för lite dagligt bröd i form av mjölkchoklad och några goda limpsmörgåsar med mjukost på, och en med kaviar så klart. För varför ska man frångå ett vinnande koncept när det gäller nyktra rutiner på morgonen. Har nu dragit upp persiennerna och skådat solen som milt välkomnade mig med sitt vackra och lovande solsken. Så nog finns det väl saker att vara tacksam för när man tänker efter lite. Bara lite frisk luft och ett glas med gott kallt vatten är ju faktiskt en Herrens gåva att vara rätt så tacksam för.

Ha en fin dag!

Det är lätt att falla in i gamla vanor och mönster som inte är det bästa. Har inte öppnat nån flaska med alkohol och sitter och super till. Men kunde inte hålla fokus på ambitionen att försöka att minska ned på nikotin i form av portionssnus som nog Herren försöker säga mig är det bästa genom att man väl inte har världen bästa blodtryck trots medicinering. Utan det susar lite smått och lite märkligt i skallen vilket tyder på att man ska bli lite mer av en renlevnadsmänniska. Det att man även har börjat dricka energidryck med diverse kemikalier i är väl inget att hålla på med heller. Det tog jag mig allt en slurk kokkaffe på. Det sägs väl att summan av lasterna är konstant och det väl som i kärlekens värld bara är föremålen för ett riktat intresse som växlar. För att vakna till spelas det nu lite svängig Rock n Roll i hörlurarna fast det kanske borde vara psalmsång och inget annat kanske. Förresten, @Amanda L, det var trevligt att du tittade in här en sväng igår, sånt uppskattas kompis.

Ha det gott!

Var inte en jäkla tönt och sitt och skriv en massa dravel som ingen jävel bryr sig om utan bara har roligt åt. Ta nu och ryck upp dig och åk in till bolaget och köp dig lite öl och en rejäl flaska med whiskey och var som en människa för fan sade mig en liten röst. Höll nyss nästan på att hoppa i byxorna och tyckte att det kändes så jäkla rätt.

Men då så kände jag plötsligt att logiken i tankens milda men bestämda väsen i form av kanske en Herrens ängel eller nåt sånt med bestämdhet sade: Håll fokus och strula inte till det hela, ta nu din mjölkchoklad och var som folk! Tog då en gammal enkrona och kastade krona och klave om saken.

Det blev inte krona som jag hade bestämt stod för en fortsatt vettig nykterhet och inte minst en ekonomiskt lönsam sådan. Men det sket jag helt i och gjorde i alla fall i ordning en kopp med varm choklad vilket ju är bra mycket godare än både ljummet brännvin, whiskey eller all världens fettbildande gräddlikör. Så kan alltså tankarna snurra på här vissa dagar.

Kämpa på vänner!

@Flarran Hej 👋🏼 Vissa jävlar bryr sig om vad du skriver. Underhålls och stärks av det du producerar. Sparka den som säger nåt annat i röven! Eller så kan jag ge dem en box på läppen! Om alla människor drack öl & whiskey skulle det inte se så livat ut i samhället.
Kram!
🩵

Nyktra dagar i ryggsäcken så att säga är en bra motvikt mot att bara så lätt och tanklöst rusa iväg i dumhet efter alkohol som ju ändå bara är ett enda stort blaha, och ingenting att ha egentligen. Man kan väl säga att det är ett dyrköpt bedövningsmedel i bästa fall, och ett dåligt sömnmedel som mest ger mer ångest, oro och inte sällan djupare nedstämdhet så att säga.

Har lärt mig att leva med psykiska problem, tomhetskänsla och diverse psykiatriska deldiagnoser och i sanning rätt svåra tankar så himla länge. Nu är det plötsligt en oro för det rent fysiska som spökar. Det susar nu en hel del i huvudet som det även gjorde ibland då man drack som allra mest.

Men inte brydde man sig väl då om sånt och småkrämpor, för då hade man ju bara fokus på berusning och tänkte på döden som en befrielse. Har inga tankar alls nu på att avsluta tillvaron för egen hand såsom nykter och alkoholfri i alla fall. Det är då något man kan känna tacksamhet för.

Har tagit upp det här med susandet i huvudet med sjukvården tidigare och allmänläkare har inte kunnat se vad det beror på eller har kunnat ge någon hjälp mot detta. Kanske är det något blodkärl som har någon förträngning eller nåt sånt. Kanske kan kolesterolvärdet vara helt uppåt väggarna. Men blodtrycket ligger då helt perfekt och den medicin som de skrivit ut har man tagit även idag. Kanske kommer jag diskutera lite om det här på vårdcentral framöver.

Vettig frukost har jag ätit och även bett till skaparen om att få vara med om ett litet underverk så att min kropp helas på alla punkter liksom. Får väl se vad skaparen och hans son, samt helig ande gör för något, kanske tycker den högsta andemakten att man har lidit färdigt, men själv har jag inget emot att traska vidare ett tag till i denna jämmerdal då det ju faktiskt är en rätt så fin sommardag idag som ger en känsla av en viss livslust.

Sådant som livslust har jag väl som missbrukare av alkohol tidigare rätt sällan känt. Men är rätt så trött i stunden på att ha ångest för det fysiska måendet nu, då jag egentligen har lust att göra något roligt som att kanske gå utanför dörren bara för att se var man hamnar om man tar sig en sväng åt nåt håll på cykel, men vill samtidigt inte riskera att falla för frestelsen att handla öl som kan infinna sig rätt så spontant och plötsligt vilket man vet av erfarenhet. Så tror jag stannar hemma i alla fall. Men får väl se vad man hittar på att göra idag.

Vissa dagar är det då jobbigt att vara människa, men så är det ju för alla vilket man vet och förstår. Kanske är det bara lite lågt blodsocker som spökar, så funderar på att ta mig en söt energidryck eller kanske lite av den där vattenmelonen som man har i kylskåpet. För att åka ned till bolaget som jag tänkte på i morse är en tanke som då i stunden inte är aktuell, för en berusning är ju inget som ens kropp mår nåt bra av, och sedan är man ju bara tillbaka på ruta ett igen vilket känns lite onödigt.

Så tror att jag följer min gamla farmors visa ord om att försöka att sätta mig över mitt allmänt nervösa mående i stunden vilket väl i tanke och känsla blir som att befinna sig på ett mentalt gym där vikterna man lyfter är av psykisk och andlig natur så att säga. För av erfarenhet så brukar ju det mesta gå över om man kan vara lugn och inte bara rusar iväg tanklöst liksom. Skriften har ju även lovat att man får den kraft och energi man behöver för att ta sig igenom varje prövning man möter. Så får väl försöka att sätta min tillit till skaparen då det nog inte finns mycket annat göra liksom.

Nu när jag har fokuserat på att skriva av mig lite så känns det som att trycket i skallen har minskat en aning så det är kanske bara en inre stress och odefinierad ångest som spökar igen som så ofta. Hur som helst så har jag nu bestämt mig för att vara nykter och alkoholfri även idag fast det är lite jobbigt när det känns så här.

Kanske dags att lyssna på lite trevlig musik i hörlurarna för att skingra dessa oroliga tankar vilket ju brukar funka rätt så skapligt i alla fall. Så går nog ut på min balkong med en kall energidryck och försöker meditera en en stund och kanske gör några andningsövningar man har lärt sig från nätet. Kul att du @Kisrskål har hittat hit. Önskar dig en fin dag kompis.

Tack även till dig @Carisie, det behövs i bland lite pepp ibland och hoppas att du hamnar på ett lite trevligare och mindre krävande arbete än du tydligen varit fast i lite för länge. Man ska helst trivas någorlunda med sitt arbete då man ju faktiskt säljer bort en stor del av sin tid på sånt. Min farsa var verksam inom vården rätt så länge och såg väl en hel del som väl liksom slet en hel del på honom. Det kan vara jobbigt att bara se sjuka människor tror jag att han i förbifarten nämnde nån gång.

Ha det gott mina vänner!

Den som sover syndar inte, heter det väl. Har nu på eftermiddagen faktiskt sovit några timmar extra. Visserligen på lite fel tid kanske, om man ska gå efter klockan och kontorstid. Men idag behövde jag nog vila bättre än att vara ut på träning med cykling och simning och sånt. Man ska lyssna på kroppen och inte ta några onödiga risker när man inte känner sig i form så att säga. Märkte även att det var lite väl mycket tankar på alkohol idag, så valde faktiskt att stanna hemma fast det var hur lockande som helst ett tag att gå utanför dörren denna sommardag. Sitter nu här vid datorn och dricker lite läsk och pustar ut då det nu känns rätt skapligt igen. Förresten, @Kirskål, det var kul att du tittade in här kompis och som du säger, Nu håller vi iiiii... För man ångrar aldrig en alkoholfri dag i efterhand, vilket då är en nykter sanning.

Ha en fin kväll!

@Flarran Haha - bra ordspråk, den ska jag ta till mig och tänker faktiskt följa ganska snart redan ikväll, ska göra en tidig kväll för att förhoppningsvis ta mig upp i bra tid imon - försöka vända om dygnet inför nästa veckas jobbstart efter semestern.
Ja, ibland behöver vi lyssna inåt och vara självsnälla! Men vi håller iiii - alkoholfri dag två - check på den!✅

Skäms inte ett dugg för att jag dricker, det känns så himla bra nu i denna stund. Men så är det ju inte alkohol i glaset heller utan bara vanligt vatten. Har sovit sammanlagt kanske hela fem timmar i natt. Fast vaknade ju till i ett mönster av knappt två timmars sömn, sedan upp och vandra lite och sedan somna om och så vidare, inget nytt på köksfronten heller.

Har öppnat fönstret och fått mig lite luft och tagit mig lite dagligt bröd i form av goda potatischips med paprikasmak samt en burk med god tonfisk och lite burksallad. Man måste ju variera sig lite och kan inte bara dricka varm mjölkchoklad var dag, fast det blir nog lite sånt i alla fall senare då det ju är så himla gott med sånt och ett par limpmackor med mjukost på. Har skådat morgonsolen och i tanken hälsat på skaparen vilket är en trevlig morgonrutin.

Saknar jag nu alkohol är frågan, och kan säga att det gör jag faktiskt inte i denna skrivande stund. Har nyss kollat in nyheterna från världens alla hörn och ser att det är lika galet på de flesta håll som vanligt på detta snurriga jordklot. Men här på detta eminenta forum verkar det då vara någorlunda normalt i alla fall, vilket känns betryggande. Hoppas att alla skribenter oavsett forumdel får uppleva en riktigt fin och nykter onsdag denna sommardag.

Ha det gott mina vänner!

@Flarran God morgon kompis ☕️
Efter en morgon i flygande fläng och hjärtkompressioner måste jag fråga: vad är det för salladsburkar du pratar om emellanåt? Nyfiken. 🧐

Ha en bra dag - kämpe!
🩵

Hejsan! @Carisie, Det var kul att du tittade in kompis. Såg att du ju är en riktig vardagshjälte och till och med innan dagen knappt har börjat varit ute och räddat människoliv vilket då inte är dåligt. Det är sånt som gör att man kan börja tro på mänskligheten igen fast man mest bara hör om allt elände som pågår i denna galna värld med krig och elände på så många platser helt i onödan.

Har inte mycket ork och energi som jag brukar skriva om vilket väl kanske inte är så upplyftande läsning för alla som kämpar för att må bra utan att behöva förgifta sig med alkohol för att få glömma kanske en jobbig verklighet för en liten stund, som sedan ofta bara blir sju resor värre. Mathållningen hos mig har väl varit under all kritik i en himla massa år vilket inte är bra.

Men som nykter och alkoholfri så har jag börjat tänka lite mer på vad jag stoppar i mig för kroppen behöver ju sina olika vitaminer och mineraler med mera för att fungera optimalt, eller åtminstone någorlunda skapligt. Man är inte byggd för att leva på vin, öl och chips som man väl gjort i så himla många år om man ska vara ärlig. Men så ser man ju på vågen också att det varit helt åt skogen.

Så försöker nu att vara lite duktig när jag kan, men orkar inte laga någon mat från grunden utan får försöka att hitta sånt som jag tycker är gott och nyttigt samt någorlunda enkelt att göra i ordning. Mycket mikromat blir det ju och då får man ju inte så mycket vitaminer i sig som man väl behöver.

Men ibland så snubblar man som av en lycklig slump över något gott som kroppen tycks gilla. Salladsburkarna som jag brukar skriva om väl nästan lite lyriskt ibland, är en enligt mitt tycke en kanongod inlagd pustasallad i glasburk som finns i en del Willysbutiker, men det finns säkert liknande konserver även i andra butiker.

Nu i skrivande stund blev jag sugen på energidryck, men det är ju så mycket knepiga ingredienser i sånt, så nu gick jag på magkänslan och blandade i ordning en liter äppeljuice som jag sitter och slurkar lite på. Något som väl är ljusår bättre än öl som var den vätska som man tidigare innan man i höstas hittade hit och börjad skriva en massa tok väl hade som den vätska man intog för det mesta om mornarna innan det nästan obligatoriska bolagsbesöket. Har då inget alkoholsug alls nu och det är man då tacksam för.

Magen har då varit så nöjd och glad sedan man kom sig för att försöka att bli helt alkoholfri. Vilket jag helt otroligt nog varit längre tid i följd än sen man tråkigt nog intog det där sura blåbärsvinet en gång som tanklös tolvåring. Men det är väl aldrig för sent att försöka bättra sig. Bara man låter bli att ta det där första glaset eller burken med alkohol så rullar det ju på nyktert i alla fall liksom.

Har idag till och med varit på rätt gott humör och pysslat med lite komponerande av musik med hjälp av ett gammalt keyboard och en liten fyrkanals portabel studio här i mitt kök. Bara en enkel trumrytm och en liten basgång blev det. Men det känns som att det nog kan bli nåt bra av det hela med lite mer pålägg och pyssel liksom. Musik kan i bland vara lite som som livet i sig självt eller att kanske göra en god smörgås, pizza eller nåt sånt tänker jag. Man börjar med en bra grund och sedan lägger man till nåt mer som känns rätt och verkar vettigt, sedan får man se vart man hamnar.

Ha en fin dag!

@Flarran Jo.. jag kanske gjorde det av bara farten. Jag ägnar ju varje arbetsdag åt att hålla folk vid liv. Men det finns såklart en viss skillnad på att göra sitt jobb och att rädda liv på fritiden. 💔❤️‍🩹❤️

Ska kolla på Willys då - blev nyfiken. Även om jag är matlagare ut i fingerspetsarna - idag blir det svamprisotto på hemplockad Karl Johan. Har du sett nån svamp hemmavid? Var försiktig med energidrycken. Ta hellre en kaffe till. Eller nån snäll variant som Vitamin Well - den är sjystare mot njurarna.

Ta kand om dig. Kram.
🩵

Hejsan @Carisie! Du har helt rätt att den monsterdryck man tar sig en burk av ibland väl inte alltid uppskattas varje gång av njurarna, det har man väl kanske märkt åt ryggen liksom, om man som rätt ofta har varit dålig på att dricka ordentligt med vatten. Men ransonerar på energidryck och tar väl bara en burk om dan som mest, blir nog inte många i veckan heller, måttlighet gäller väl på allt.

Men ibland så känns det lite kul att ha nån sån burk att öppna i stället för öl när man är ute och rör på sig ibland. Men oftast blir det väl bara kolsyrat vatten eller en liten pärondryck eller två i sådana där fyrkantiga paket med sugrör alltså. Det är lite gammaldags positiv känsla ifrån när man var liten och brukade få dricka festis i såna där trekantiga paket som fanns då.

Svampplockning är jag inget vidare på. Brukar titta efter kantareller men hittar aldrig några ändå. Tror att svamp är lite svårsmält för magen så det kanske är nån högre mening med att jag aldrig hittar några sådana när jag är i skog och mark. Kanske är det Herren som skyddar mig på nåt sätt som han väl för det mesta alltid har gjort och gör känner jag liksom.

Dricker inte heller mycket kaffe. Men det har väl blivit några koppar i år då jag känner en del nostalgikänsla kring detta då mina föräldrar ju brukade dricka kokkaffe jämt. Har inte behövt köpa nåt kaffe heller då jag har använt det lager med kaffepaket som fanns kvar efter min gamle far som lämnade denna jämmerdal för snart en sex år sedan. Han drack inte mycket kaffe de sista åren, men när han var i farten och var pigg då drack han så mycket kaffe att han ofta hade problem med halsbränna minns man.

Jag är nu faktiskt inne på det sista paketet. Får väl se om man kanske köper nåt kaffepaket själv framöver eller blir en renlevnadsmänniska även när det gäller kaffet. Försöker då ransonera en hel del på portionssnuset och håller mig nu på max en halv dosa om dan då det ett tag började bli lite onödigt mycket av varan då jag bestämde mig för att sluta med alkohol. Förresten, den bästa salladen gör man väl egentligen själv från färska råvaror, men jag har ju som sagt så himla lite energi och ork att pyssla med matlagning.

Hade nyss tänkt att värma på en liten fiskgratäng i mikron. Men sådana var det slut på i frysen så får väl göra ett stordåd vid spisen och steka på några fiskpinnar och röra ordning lite potatismos tänkte jag då. Vilket jag nu har gjort och ska till att gå loss om en stund. För fisk det har jag då märkt att kroppen tycks gilla helskarpt. Drycken till är mellanmjölk, vilket inte är så dumt faktiskt.

Ha en fortsatt fin dag kompis!

@Flarran Owao.. duuuu. När man inte dricker alkohol så brukar kroppen inte ha nåt mot svamp har jag märkt. Det kan ju bero på att kroppen är funtad så (du kanske redan vet det här) att den alltid prioriterar alkohol att förbränna. Stoppar du i dit tex en Alvedon så kommer den inte att brytas ner av levern... förrän alkoholen är slut ... om man inte fyllt på dvs för då får alvedonen snällt vänta igen tills ingen alkohol kommer in i systemet. Svamp kräver lite galla för nedbrytning så det kanske finns en förklaring. Smörstekta kantareller behöver ingen större insats i köket. Eller en omelett med svampstuvning. Är det så att du inte gillar att laga mat? Eller bara en kunskapslucka? En av mina favoriträtter är torskrygg med smörstekta kantareller och potatispuré 😋

Ha en fin kväll
🩵

Hejsan! @Carisie, Nej matlagning har nog aldrig riktigt varit min grej. Det blir blir så mycket disk och kastruller och sånt till efterrätt att jonglera med och göra rent så att säga. Ska det sedan vara nån vitts med matlagning tänker jag, så ska man väl helst göra matlådor så att man kan fylla på sin frys med maträtter till ett vettigt pris. Planerade storkok är då inte alls min grej det heller alltså. När jag gör något brukar det vara spontant om man får lite energi en stund.

Brukar konstigt nog köpa kokböcker för nån krona styck när jag går på loppis ibland, så nog vet man hur man ska göra. Gör väl även ett litet ryck ibland som idag om jag kan. Nu är jag då mätt som en häst, hur som helst. Det skulle inte ens få plats en skvätt pilsner om så en drickarbil körde förbi och tutade och hade fri utskänkning av lagret liksom. Har då inget sug alls efter alkohol nu utan är mer trött och känner för att vila en stund, men samtidigt så hade det ju varit kul att komma iväg och simma, men det orkar jag då inte alls i skrivande stund.

Men ska ändå försöka att komma utanför dörren med en påse med hushållssopor senare om krafterna räcker till det efter en stunds vilopaus. Brukar ju oftast som dystemiker trist nog normalt sett knappt orka göra nåt alls, men idag så var jag ju för ovanlighetens skull lite positiv och glimrade till en liten stund och det var faktiskt rätt så kul att få vara med om för ovanlighetens skull.

Ha en trevlig kväll!