Måndag morgon, strax till jobbet efter en härlig helg där jag höll min målsättning på lördagen och nollan igår. Sätter det målet för dagen också, det är veckodag och jag skall arbeta imorgon. Mår ganska bra. Måste rusa.

@Påvägmothälsa Fint att du hade en härlig hel och höll din målsättning. Med en bra plan och att man håller sig till den skapas bättre förutsättningar för att lyckas.

Ha en fin dag!🌞

Onsdag eftermiddag. Snart klar på jobbet, skall gå och träna lite senare. Håller min målsättning att inte dricka alkohol på veckodagar, det känns bra. Ser till att ha goda alkoholfria alternativ hemma. Håller min struktur och mina vanor, det mår jag bra av.

@Påvägmothälsa Bra där! Det finns en styrka och egenmakt i att kunna välja om man ska dricka alkohol eller inte. Det plussar på i självkänslan och ger kraft. Fortsätt så!

Ha en bra dag!🌞

Veckosummering: denna vecka har jag druckit alkohol vid två tillfällen: fredag och lördag. Förra veckan var det fyra, och veckan innan två. Det blir åtta tillfällen på tre veckor. Jag har hittills "slirat" en del på mina målsättningar och sen rätat upp mig. Det känns bra, framförallt när jag upplever känslan av att jag själv väljer. En vecka kvar på jobbet och sen är det två veckors segling igen. Dags att börja fundera på vad jag skall ha för målsättning då. Idag njuter jag av söndagsfrid och att jag börjar ändra mina mönster på ett bra sätt.

@Påvägmothälsa Hej 👋🏼 visst är det skönt att sätta på pränt hur man gör och hur det går? Jag tycker det är stor hjälp när man ska ta sig framåt. Jag har inte räknat på länge men ska göra det eftersom jag tycker det är en stor pepp att se hur antalet "medelglas" sjunker. Har någon gång räknat på hur många E den kunde bli en "vanlig vecka" innan jag hittade hit tror jag landade på 22-24E! En öl här & ett glas där.. guldkant på tillvaron. Fira. Chilla. And. So. On.

Men det gör känns mycket bättre tycker jag. Hur känner du?
🩵

@Carisie Jomenvisst, det är ju så bra att räkna, summera, blicka både tillbaka och framåt.
Om jag inte håller mig i skinnet blir det som sämst enheter varje dag, och 2 x 7 = 14 osv....
Det är dåligt på så många sätt. Jag har inte fyllt i enheter i kalendern på ett tag. Har inte vågat. Snart kan jag börja igen. Vet fortfarande inte vad jag kommer att landa, men sannolikt inte helt utan. Vi får se. Det fungerar väldigt bra för mig att hänga här. Hålla mig själv ansvarig. Vara transparent. Allt efter att konsumtionen minskar mår jag bättre, och bygger steg för steg. Och hittar andra sätt att fira på, mysa på, "chilla" osv .....

Checkar in i all hast innan jobbet. Veckan har börjat bra, utan alkohol, enligt planering eftersom jag arbetar. Jag mår så mycket bättre utan alkohol, mer energi, bättre sömn osv. Känns skönt att konstatera detta. Glad onsdag!

Andra semesterperioden har börjat, segling med partner och besökande familj. Mycket härligt. Ett av de få problemen är att jag inte lyckades lägga en alkoholstrategi innan. Har inte gått över max daglig budget i alla fall. Behöver lägga en strategi.

Sista vibrerande semesterdagarna. De har varit fina, och intensiva. Måttligheten har inte fungerat, dags att ladda om och gå tillbaka till min struktur och mina rutiner. Lördag idag. Alkohol är tillåtet, max tre enheter.

Hej 🔋här får du ett fullt batteri av mig så du kan ladda om dina egna. Jag tänker inte tala för dig - det gör du bra själv. Låt inte besvikelsen över att det inte fungerat med måttligheten spilla över. Back to the drawingboard bara - skit händer.

Här hos mig är det söndag nu och jag startar en ny tråd - rätt in i framtiden med huvudet före. Hoppas du hade en trevlig lördagskväll.
🩵

@Carisie Tack för batteriet, det är verkligen bra att ha😍 Jag var inne och läste om dina fortsatta äventyr, spännande och inspirerande!
Har snart klarat första dagen tillbaka på jobbet, och det känns liiite mindre trögt och förvirrat. Eftermiddagen är fylld av ärenden och en sen fika hos vänner. Vardagen är igång. Planen för vecka är att den är alkoholfri må-to. Fredag har vi ett fint restaurangbesök - sannolikt kommer jag att tillåta mig en "budget" då. En dag i taget 😊

@Påvägmothälsa Hej ...👋🏼
Ja nu är resan igång på riktigt efter en hel eftermiddags skrivande och tänkande och forma tankar till ord att skriva ner 👩🏼‍💻
Vara ärlig i tanke och ord.
En dag i taget - så sant som det är sagt 🩵

@Carisie Jag skall sålunda mig över till dig och läsa.

Dag tre på jobbveckan. Veckan har börjat bra men lite för intensivt. Fokuserar på tillräckligt med sömn och bra mat, samt återhämtning så gott det går. Jag vill behålla mitt goda mående från ledigheten så länge jag kan. Dagar helt utan alkohol hjälper verkligen till med detta.

@Påvägmothälsa Fokus på välmående! Det är grejer det. Jag har upptäckt att jag tom efter ett enda glas alkohol inte har samma fokus fan efter. Snart är jag alkoholfri 😅🩵