Godmorgon på er!

Glömde köpa nytt kaffe igår så jag kikar in med äppeljuicen. Gott med det känns lite bakvänt.

Önskar en fin dag. Här blir det lunchträning med energiknippet. Vädret tillåter möjligen inte en picknick vid vattnet men vi får väl se. Har inte helt lagt upp dagen.

@Eirene Fantastiskt! Det brukar kännas skönt när man väl bestämt sig! Det är just velande innan som är jobbigt tycker jag. Det gäller att stå emot!

Godmorgon alla i kaffestugan! Önskar er en fin torsdag med gott kaffe!

@Påvägmothälsa och @Eirene jag tycker ni är duktiga! Och @prinsessa, önskar dig en skön resa. Miljöombyte behöver man. Min ekonomi är himla begränsad just nu och jag lever inte alls som jag gjort tidigare vad gäller just resor och övernattningar. Men jag har min bil och gör många små dagsutflykter med min picknick istället. Man får vara kreativ. Kaffekoppen får alltid följa med den också 🥰

@Påvägmothälsa, @prinsessa, @Natalia, tack 🙏 för pepp. Betyder hur mycket som helst. ❤️Alla här är fantastiska med att kämpa, dela med sig och stötta. @prinsessa, hoppas du får en underbar semester och resa 🧳. Jag har min sista semestervecka och då blir jag alltid vemodig. @Natalia, de korta utflykterna är ju ofta lika fina som de långa. Och aldrig smakar kaffet bättre än på en utflykt i det fria! ☕️🌻

Godmorgon!

@Påvägmothälsa, 4/4 😃
Himla snyggt gjort 🥰

Jag har ett fortsatt bredbandsstrul. Det ordnade sig - en dag, sen upphörde det igen. Jag är inte arg men ligger efter med sånt jag behöver dator och uppkoppling till och det går inte att se serier på kvällarna. Det känns lite trist. Tänk vad knäppt det är att bli så beroende av att bredbandet behöver fungera.

Kissarna väckte mig vid 04.30. Dom ville ha frukost. Har hunnit få i mig ett par kaffekoppar, äppeljos och äggröra. Funderar på hur jag ska spendera dagen och resten av helgen. Det regnar hos mig men ser ut att bli uppehåll från eftermiddagen och även imorgon.

Vad ska ni göra i helgen?

@Natalia Tack !! Det känns så bra att ha gjort detta. Nu kommer nästa steg.
Ja det är hemskt vad beroende en kan bli av uppkoppling. Håller helt med.
Ledig dag nr 1. Börjar med kaffe på sängen innan det blir packning , osv. Glad fredag !!

Godmorgon i kaffestugan eller kanske god förmiddag ☕️😅.
Grattis 🥳till ditt beslut @Påvägmothälsa och till din semester. Hoppas det blir riktigt härligt båtliv.
Frustrerande med bredbandsstrul @Natalia, men hoppas det löser sig. Tidiga kissar 🐈‍⬛ du har 😅.
Här intas kaffekopp nummer 2 tillsammans med frukost efter morgonträning.
Det är min sista semesterdag och -helg och jag blir alltid melankolisk då, men ska se till att ta vara på dagarna. Maken och jag ska åka till stugan, så det blir bad i sjön, promenader, bok 📕, grill och förhoppningsvis 🤞 kantareller. Sådana här helger är ofta annars förknippade med A, både i sällskap och i smyg, så här gäller det att bryta lite rutiner och skapa nya förväntningar och planer. Det blir en enhet ikväll, men inga imorgon.
Önskar alla en härlig fredag! 🌻

Godmorgon!

Tog med första koppen kaffe till vattnet. Har varit här sen 7
och ätit frukost med mina änder. Det är just det här med miljöombyte jag behöver och är så glad över de fina dagarna när jag bara kan ta med kaffekoppen och frukosten och starta dagen i naturen.

När jag vaknade den här morgonen kände jag mig icke nöjd över mig själv. Jag valde enheter igår och nog i ren tristess faktiskt. Det var en blandning av en regnig dag och att bredbandet ligger nere och således ingen möjlighet till serietittande på kvällen, vilket brukar vara lite av en skön möjlighet att varva annat med om jag är hemma. Det blev så dött i hemmet på nåt sätt och det låter ju som en dum anledning till enheter men jag hade inte styrt upp nån bra plan för fredagskvällen och det blev som det blev. Kände mig lite ensam även om jag egentligen inte behöver vara det. Hade en sån eftermiddag när jag inte heller hade lust att välja något fysiskt sällskap. Ingen lust till något speciellt. Jag tror att en anledning till att jag kan vara så tillfreds i mitt eget sällskap är att de dagarna nästan är ännu mer socialt stimulerande. Det är hög aktivitet på mina chattar och telefonen ringer för långa samtal. Endel orkar jag inte besvara. Helgdagar kan det ringa ända in på nätterna när såna som tillexempel träningskompisen är på väg hem från krogen eller annat och har behov att berätta om sin kväll. Eller raden killar som har festat och vill komma och hälsa på. Raden krisamtal med akut livsleda tenderar att ökar på helgerna när folk kan vara lite påverkade. Fredagar är alltid värst.

Idag blir det iaf inga enheter. Ska ägna dagen i stugan och plocka bär. Ta vara på det fina vädret och gå ner till sjön och bada några varv. Får se om jag får med träningskompisen på lite bad 🙂

Önskar en skön dag 🥰

God förmiddag från sittbrunnen på segelbåten med solen i ryggen. @Natalia Så kloka reflektioner. Jag tror att även till måttfullhet går genom att känna sig själv. Skall avnjuta kaffe nu. Önskar godlördag.

Godfömiddag i kaffestugan! ☕️ @Natalia, jag känner igen mig i det där att tristess, tråkighet eller någon sorts leda kan trigga enheter. När allt är för grått eller händelselöst på något sätt. Det var något jag kom på igår och då tänkte jag också hur nyttigt det är att göra den här resan med Alkoholprogrammet och hur en liksom får syn på nya saker hos sig själv.
Härligt med gott väder vid både sjö och i båt @Påvägmothälsa. Hoppas det blir några dopp @Natalia. Mulet hos mig så får se hur det blir med bad, även om jag vet att ett bad ångrar man lika lite som en nykter kväll 😊. Fortsätter annars mitt svampplockande, massor av kantareller och Karl Johan.
Ha en fortsatt fin lördag 🌻

Jo @Eirene, tristess och lite tomhet brukar vara min största trigger faktiskt, jämtmed euforiska känslor. De är de där dagarna då jag inte riktigt känner för att ta mig an eller har nån direkt lust till nåt jag lätt kan få den här skitsamma-jagdrartillbolaget-känslan. Då blir enheterna en aktivitet som sådan med lite musik och telefonprat. Jag har ju ännu inte fått till en lite längre sammanhängande period så vissa dagar känns suget väldigt starkt, andra dagar inte alls. Men upplever jag mig då dessutom lite uttråkad eller tom kan jag få svårt att hålla i beslutet. Jag vet om det här med mig själv och det kan faktiskt få mig tappa tilltro till min förmåga.

Jag är inte så bakis att jag mår dåligt idag men energin är förstås inte på top. Bromsklossarna ligger på igen. Den här jäkla bromsklossana. Har inte åkt till stugan än. Har fastnat på balkongen i solen och i telefon och det är ok. Stugan ligger nära och kräver ingen lång tid i resväg. Det blir skönt
att ägna eftermiddag och kväll där.

Njut ordentligt nu @Påvägmothälsa ❤

@Påvägmothälsa jag förstod det. Jag missar också ord här ibland när jag skriver på mobilen eller så blir det några extra ord som inte ska va med.
Särskilt om jag tar bort eller ändrar nån mening medan jag skriver 😄