Ska fira med chokladglass. Tycker det känns så knäppt att det har tyngt och krånglat till så himla mycket. Kändes som jag vunnit en miljon när det slogs på igen och när det tillslut ordnat sig 😄

@Natalia förstår fullkomligt 😊Det är så himla mycket som blir problematiskt om nätet strular 😫. Man tänker inte på det men när det väl händer blir typ allt svårt. Väl värt glass 🍦.

Hej och godmorgon kaffegänget! Tittar in här från miljöombytet. Har läst här, men inte varit inloggad så jag har inte kunnat skriva. Dricker gott kaffe och mår toppen med socialt utbyte, inga tankar på enheter, miljöombyte är toppen med andra ord.
Vädret är väl kanske inte det bästa, men man kan inte få allt här i världen.
Önskar er en fin onsdag!

Godmorgon @prinsessa!
Glad att höra från dig 🙂
Miljöombyte behövs verkligen. Med väderomslaget har mina morgonpicknicks i fina vädret omkullkastats lite men det blir till att skapa nya rutiner för friska luften. Jag som varit hemma kan verkligen inte klaga över vädret. Har ägnat varje dag sen tidiga våren ute på brunch i natur och sol ända fram till nu. Men förstås inte lika trevligt för alla med semester nu.

Önskar en skön onsdag ❤

Godmorgon på er ☕️! Skönt med semester, miljöombyte och avslappning @prinsessa 😊. Och ja @Natalia, man får se till att laga efter läge och anpassa sina rutiner 😅. För egen del känns det som rätt vecka att börja jobba ☔️🌧️☔️. Det är dessutom ganska lugnt så jag njuter av dagens tredje kaffekopp ☕️ tillsammans med jobb hemifrån.
Ha en fin onsdag 🌻

Godmorgon vänner. Snart skall vi lämna gästhamnen efter en fin frukost i solen. Min hjärna är full av tankar idag. Kanske delar med mig så småningom. Önskar er en fin dag både med miljöombytet, WiFi och arbete hemifrån ❤️

Godmorgon ☕️. Ovädret har gett sig av och en liten strimma sol ☀️ vågade sig fram. @Påvägmothälsa, härligt att du fick sol redan igår. Både skönt och jobbigt, tycker jag med tankar som fladdrar omkring i huvudet. Men fint att kunna stanna upp och lyssna på dem, möta dem. Hoppas du kan göra så! ❤️
Alla, ha en underbar torsdag vad ni än gör med den.
🌻

Hello!

Jag har en lång morgonstund idag och passar på att se ikapp några serieavsnitt. Det regnar och är inte väder för morgonpicknick. Tycker det är lite mysigt att det mörknar tidigare så kvällarna får särskilja dagarna. Inte för att vi redan gått in i vinterhalvåret men tänker just att förra vinterhalvåret snöade jag in väldigt i mitt hem. Det var behövligt att göra det men vill se till att inte snöa in på riktigt samma sätt det här året.

Att få till ett sammanhängande enhetsuppehåll går inte riktigt som jag vill. Valde enheter senast igår och har en ångest över det den här morgonen. Jag får fortsätta frammåt.

Kram

@Natalia Jag stöttar dig på vägen framåt ❤️ Här är det en lite regning morgon i båten. Jag drack två enheter igår, eftertänksamt och långsamt. Idag väljer jag att inte dricka. Tankarna som snurrade igår är lugnare idag, men finns där. De handlar om hur händelser i barndomen präglar mig idag. Inte särskilt originellt , men viktigt. Önskar er en mysig torsdag!

@Påvägmothälsa det är viktiga tankar och framförallt viktiga insikter när det kommer till förståelse av de egna känslorna och reaktionerna, styrkor och även svagheter. Insikt är värdefullt i den personliga utvecklingen och vetskapen om hur olika delar ur livet färgar oss. Ibland sätter käppar för eller också lyfter oss.
Medvetenheten är en god nyckel till ett lösningsorienterat tänkande.

🥰

Godmorgon från en solig sittbrunn. Idag planerar vi en längre seglats och jag är taggad och lite nervös. Lät bli att dricka igår eftersom jag druckit enheter två dagar i rad. Idag har jag 99 alkoholfria dagar sen jag började här på forumet. Snart 100 😁

God förmiddag i kaffestugan ☕️ ! Så härligt det låter @Påvägmothälsa, en solig sittbrunn och på väg mot seglats ⛵️och vad strongt jobbat 💪🤩: 99 dagar!
Här står fotboll ⚽️ på agendan!
Ha en fin fredag alla 🌻

Hallå @Eirene o @Påvägmothälsa 🙂

Enhetsmässigt känns det som jag tappat greppet på kvällarna den här veckan. Jag vet att pmds präglar mina känslor och tankar den här veckan och det kan ställa till det för mitt mindset en del. Det har blivit enheter för mig både måndag, onsdag och torsdagskväll. Vill ogärna skylla på omständigheter men vet med mig att den här jäkla pmds ställer till det för mitt mående och det kan nog lättare bli så att jag får ett skitsamma-tänk.

Hursomhelst verkar det bli lite bättre väder i helgen och jag har planer för stughäng och små utflykter. Vill ogärna välja enheter i helgen men får nog lov att börja med att fokusera på att låta bli dem den här kvällen.

Önskar en skön fredag 🥰

@Natalia, ja, en sak i taget och en dag i taget. Styrka till dig 💪. Jag har ju inte varit med så länge, så kanske har du skrivit om det tidigare, men undrar om du har en långsiktig målsättning och plan eller om du tar det vecka för vecka/dag för dag?
Låter skönt med stughäng och utflykter 😊
Ha det fint 🌻

@Natalia, ja, en sak i taget och en dag i taget. Styrka till dig 💪. Jag har ju inte varit med så länge, så kanske har du skrivit om det tidigare, men undrar om du har en långsiktig målsättning och plan eller om du tar det vecka för vecka/dag för dag?
Låter skönt med stughäng och utflykter 😊
Ha det fint 🌻

Godmorgon denna lördag ☕️. Har varit ute på en joggingtur och har nu en lugn och skön lördag att ta vara på. Igår var det lite familjemiddag och det blev (enligt plan) två enheter i långsamt man. Kände en del sug på eftermiddagen, fredag efter första jobbveckan, visste att det skulle bli god mat på kvällen, men funderade över suget en stund och tog alkoholfri öl före maten och sedan alkohol till maten, men kände inget sug efter de två. Idag blir det inget! Vill gå försiktigt fram mot målet.
@Natalia, vi har ju alla olika vägar och val i detta även om vi alla utkämpar en kamp. För min del får jag mycket hjälp av Alkoholprogrammet och av att "tänka före." Om det kommer att hålla i längden har jag ju ingen aning om. Gick det bra för dig att avstå igår?
Ha en härlig lördag alla @Natalia, @Påvägmothälsa och andra som kan tänkas kika in.
🌻

Kikar in och önskar er en skön lördag.
Ni är duktiga som håller er till ett så måttligt antal enheter! 🙂
Om jag dricker två glas blir jag mest seg och loj en stund efteråt och det känns som resterande tid av den dagen blir förstörd.

@Natalia @Eirene Godmorgon från kojen, vi tog sovmorgon efter en härlig seglingstur igår.
Ja det här med att hitta det som passar en bäst är så svårt!!! Jag tror att det för mig och min hjärna fungerar bäst att vara extremt fyrkantig. Dela ut antalet maxenheter per dag respektive vecka och vara väldigt bestämd. Ersätta med goda alkoholfria alternativ. Jag tog mina två sista tillåtna enheter igår på restaurang efter vår strapats. Njöt av dem och drack långsamt med massor av vatten till. Nu blir det inget mer under helgen. Natalia, jag försöker skicka lite av min enkelriktade hjärna till dig 😋 Strax skall vi ut på sightseeing men först en kopp snabbkaffe till.