Godmorgon! Det är verkligen inge kul när det har halt, höll på att stå på näsan igår.

Dricker också gott kaffe här på morgon, sista veckan innan lite ledighet. Ska på julbord med jobbet i veckan också, ska bli trevligt och sparar mina enheter till julbordet.

Önskar er en trevlig måndag och nu unnar vi oss en nykter dag! :-)

God tisdagsmorgon! Tröttheten efter mina hektiska veckor (månader?) hann ikapp mig igår när jag kom hem efter träningen. Kröp isäng ganska omedelbart och såg till att sova. Känner mig skör och ledsen och slut på. Tar det extra varligt med mig själv dessa sista dagar innan jul. Önskar er en mysig och lugn och nykter tisdag ❤️

Hallå i stugan!

Sol idag 🙂 Den har jag saknat!
Är inte jättepigg och kry riktigt ännu och det har även blivit några kvällar med enheter i sjukstugan. Det är nog delvis ren tristess i hemmavarandet som skapat den lusten tror jag. Det hade varit skönt om det kunnat bli några till soliga dagar men det ser inte ut att bli så i veckan.

Kikar in och önskar en fin dag. Hoppas solen skiner på er med.
Ikväll låter jag bli enheter ❤

@Natalia @prinsessa godmorgon denna 20 december. Jag jobbar idag och på fredag, sen blir det fyra lediga dagar. Hinner du tillbaka till jobbet innan jul Natalia? Hur många dagar till jobbar du prinsessa ? Jag höll mig enhetsfri igår, jag var fortsatt mycket trött och enheter på det hade blivit dåligt på så många sätt. Sovit okej men tagit lite hjälp. Slutar jag sova nu blir det verkligen inte bra. Biter ihop och bockar av arbetsuppgifter. Det går, men det är jobbigt. Ser fram emot att vara ledig imorgon.

Godmorgon godmorgon! Höll mig till en enhet igår, så det känns bra idag! Jobbar veckan ut, men har lite mindre att göra så det blir hemifrånjobb.
Du är så duktig påvägmothälsa med dina mål!
Hoppas att du mår bättre idag Natalia!
Vi skapar en bra onsdag tillsammans!

God morgon allihopa!
Håller med om att det är mycket halt, åkte bakom en långtradare som fick jättesladd igår, det var läskigt, men gick bra för honom. Så mycket jobb nu som ska vara klart innan jul. Igår höll jag min budget och gick och lade mig 20:30. Vaknade kl 6 idag, och känner mig riktigt utvilad. Ledig fram till jul från och med imorgon, så härligt! :-)
Önskar er en fin onsdag <3

Hallå i stugan!

@Påvägmothälsa jag hinner in på ett möte imorgon och har ett långpass på fredag men sen är jag också ledig 4 dagar. Idag hade jag varit ledig oavsett och det känns bra med en mjukstart efter influensan 🙂
Ska strax iväg och besikta bilen och resten av dagen beror lite på ork och lust. Passar kanske på att pyssla lite här hemma eller kika efter julklappar. Ska iallafall köpa en matkasse och skänka till en bättre behövande person och ge bort mina påsar med pant. Lät bli enheter igårkväll och det känns bra att dagen slipper präglas av nån sorts
dagenefter-känslor.

Nu skapar vi en ny bra dag 🥰

@Natalia @Solana @prinsessa Godmorgon! Här har det snöat igen, men är uppehåll just nu. Vackert och vitt men inte soligt. Solana, så härligt med en lång natts sömn, då mår man oftast riktigt bra dagen efter. Grattis till både dig och prinsessa att ni höll era mål. Bara en enhet prinsessa, det är jättebra och räcker ofta ju. Natalia, så skönt att du är på benen igen, och så generöst att tänka på andra!
Jag är ledig idag och drack 2,5 enheter igår. Höll min budget, drack tillsammans med mat och följde mina andra rutiner. Sen tog jag upp en bok när jag lagt mig och fastnade i den, det händer inte så ofta direkt. Tillät mig att göra det eftersom jag kunde sova ut, och vaknade vid 10! Nu har jag bakat ut surdegsbrödet, kör en tvättmaskin, dricker gott kaffe och skall ta in lite mer julpynt. Börjar skymta slutet av de evighetslånga "att göra" listorna. Min partner arbetar så vi skall vara hemma under julen och (försöka att) bara ta det lugnt. Har ni planer att resa bort? Önskar er en riktigt fin och nykter torsdag!

@Påvägmothälsa Låter mysigt. Jag har också börjat på en bok nu, det är så avkopplande, jag som annars mest kollar serier och film. Ska också vara hemma under jul, ska bli skönt att vara lite ledig.

Natali: Så fint av dig!

Solana: Fantastiskt bra att hålla budget!

Nu skapar vi en fin torsdagskväll, årets mörkaste dag är det väl?! Nu vänder det!

@Natalia så tråkigt och tungt! Särskilt den här tiden på året. Tur att din vän har dig!
@prinsessa Ja nu vänder det och blir ljusare. Även om det inte märks i början så känns det fint att tänka på det.
Jag jobbar idag, och vet att det kommer att bli mycket att göra. Ensam hemma sen eftersom min partner jobbar dygn. Det blir skönt. Har enstaka saker kvar att handla. Höll mig borta från enheter igår, kände mig rätt så trött igen. Nöjd med det beslutet. Nu gör vi fredag före julhelg 🎄 Jag kommer nog att titta in här men om ni inte gör det så vill jag önska en riktigt God Jul.

@Natalia Så sorgligt. Skickar dig en varm kram.

En lugn morgon med gott kaffe. Nu är det dags för jullov, ska bara göra det allra sista här. Sen ska jag göra lite knäck och annat julgodis till doppardagen.

God morgon vänner! Sista jobbdagen på ett tag, skall bli skönt med lite ledigt. Dock kan det innebära mindre önskvärda frestelser så nu gäller det att vara stark 💪 Ha en riktigt god jul på Er 🎅🏻

Dan före dopparedagen! Dricker gott kaffe med hållbar budget igår. Idag blir det bakning och fix inför julafton. I morgon blir det fira julafton med lite släkt och det är alltid en krockkudde för mig när det gäller enheter dagen innan, man vill gärna vara på topp när man träffar släkt. Har en bra dag framför mig känns det som!

Nu skapar vi en bra lördag så här dagen innan dopparedagen!

God morgon dagen före dopparedagen. Jag kom hem igår efter ett långt och intensivt arbetspass och lade mig tidigt. Höll mig till en enhet och är nöjd med det. Idag blir det julpynt och mys, imorgon jobbar min partner igen. Ja, nu skapar vi en bra lördag!

Jag önskar er alla i kaffestugan en fin julafton! Jag kör bil till julfirandet så det betyder utan enheter för mig. Det blir mat, julmust och Kalle. Hur gör ni andra med enheter idag och hur firar ni?

Nu skapar vi en bra julafton som iallafall för mig börjar i kaffestugan!

@prinsessa Hej i kaffestugan. Jag skulle träffa vänner men deras barn blev kräksjukt. Det blir jag och katten idag. Det går bra det också. Igår firade jag med min partner och höll mig till två enheter. Har inte bestämt hur jag gör med dagen ännu. Önskar en riktigt god jul till dig 🎄

God jul på Er alla i kaffestugan. Höll mej till planen igår, känns gott idag 🙏 Skall bli samma upplägg idag, jag känner mej stark. Tänker ofta på @prinsessa och hennes visa ord. ”Man ångrar aldrig att man inte drack igår”.
Ha de bäst vänner 🥰

God jul i stugan!

Är påväg på julmiddag hos mina föräldrar och jag dricker aldrig där. Min mamma har alltid varit helnykterist med undantag för typ en öl var 7 år och pappa dricker väl kanske nån öl och nån snaps vid just högtider. Om jag själv har druckit på julaftnar har det isf skett efteråt. Idag har jag inget hemma ändå så det blir högst troligt inget sånt ikväll. Det skulle isf vara om jag får en fixide och går ut på några glas sent ikväll men det känns rätt långt borta för mig.

Ta hand om varandra och om dagen 🧑‍🎄

Kikar in hos er i tomtestugorna.
Hoppas julafton varit bra. Jag har haft det mysigt hos mina föräldrar. Det har alltid känts skönt för mig att mina föräldrar inte dricker och om min pappa dricker är det bara till maten och inget därefter. Min uppväxt var alltid stabil för mig på många sätt. Ska sova kvar här. De bor nära mig men kände mig trött och det är mysigt att passa på att hänga med dem. Saknar kissarna men de ska nog klara sig till imorgon ❤