Hej! Jag har druckit på helger sen jag fyllde 18. Jag är idag 38 år. Nu har frugan tröttnat, jag förstår till 100 %. Det har blivit perioder när jag sjukskrivit mig och druckit väldigt mycket. Fick en sån period för några veckor sedan. Blev inskriven på klinik i några dagar, men då började vi tjafsa på telefon att jag måste bli nykterist mm. Så jag åkte hem och drack lite öl för att lugna nerverna. Sprit rör jag inte mer "enligt löfte till mig själv" Jag mådde inte bra efter några flaskor sån skit. Nu blir det så att jag och frugan flyttar isär. Vi kommer att bo ganska nära varandra. Vi är överens om all bodelning mm. Jag har fri umgängesrätt med mina barn "6-10år" Så jag känner att det är för allas bästa. Har en plan att kunna dricka öl under sommaren. När barnen kommer så är kravet att jag är nykter. Det ska jag vara! Sen till hösten tänker jag börja med Antabus. Har inga större svårigheter att sluta dricka. Men svårigheten är att inte börja igen efter nån vecka. Jag har gett mig fan på att jag ska klara detta! Nån som varit eller är i samma sits?

Det är alltid lättare att börja ”sen”. Efter sommaren, polarens fest, på måndag etc. Varför inte börja nu?
Ser inte så mycket av dina känslor över att förlora din familj? Det verkar lite på inlägget som att det är ok för dig att förlora dem så att du ska kunna fortsätta dricka öl i sommar? Jag säger inte att det är så, jag bara fiskar efter hur du ser på det?
Är det värt det? Kan du inte börja med antabus nu och behålla familjen, eller finns det annat som gör att det ändå är bäst att ni går skilda vägar? Min fru kom typ till den gränsen med, men ung. samtidigt som jag förstod mitt problem. Orkade inte fler baksmällor, elände och frågor från barnen in varför jag gillade öl så mkt. Vi valde att fortsätta och jag valde för min egen skull (och familjens) att sluta dricka.
Hur som är det ju bra att du försöker dra ner i alla fall.

Vålkommen till forumet. Titta runt lite på vad andra skriver. Vad du gör för val ang. Alkohol är bara ditt. Många av oss som skriver här har insett att det inte går att fortsätta med alkohol och valt att sluta helt med det.. Valet är ditt och ingen annans.