DetGårBättre

Då jag måste sluta och även om det innebär vita knogar så ska jag hitta en lösning som håller.

Har tidigare slutat och kände en befriande vilja att gör det. Den saknar jag nu men det finns en annan.vilja. i att lyckas.

Andra dagen på beroendecentrum och det funkar förvånansvärt bra. Trött då sömnen blivit lidande men tror den ska bli bättre till i morgon.

Gjort listor nu för att komma tillrätta med problematiken. Första och viktigaste punken är att älska mig själv. Sen hur får jag konkretisera. Men att bara säga att jag är värd saker är ett steg på vägen.

Läsa Jordan Petersons bok "12 rules to avoid chaos in life" ska jag göra. Nu heter den väl inte exakt så.

Varje kväll vara tacksam över det man har och inte lägga fokus på negativa saker.

Skriva positiva saker till sig. Även berömma andra. Behöver inte vara stort.

Detta är några av mina punkter.

Skriver ner mer sen när jag strukturerat upp det hela.

Vidare AA-möten kontinuerligt. Samt gå till öppenvårdskliniken Gustav i Malmö. Även göra veckoschema för att få en bättre struktur.

Det jag inte helt hittst är hur jag gör när ångesten blir påtaglig. Vet ju att jag kan ringa folk då men jag känner oftast att jag överdriver.

Det här ska bli bra. Det är slut med den alkoholen nu. Kan Benny Haag, kan Per Holknekt och massa andra. Då kan jag också.

KÄMPA

DetGårBättre

Det här är fortfarande första dagen i resten av mitt liv men nu har jag nått dag fem som nynykter. Jag trodde och hoppades att jag skulle skriva här varje dag men jag får vara glad att jag skriver här igen åtminstone. Måendet från senaste återfallet har återhämtat sig rätt hyfsat. Har börjat fokusera på vad jag inte kan förändra och acceptera hur läget är. Sen försöker jag fokusera på de bra bitarna av mitt liv. För ifall jag inte förändrar något i omgivningen så finns det ju två saker att fokusera på. Just nu väljer jag det positiva även om de senaste dagarna haft mycket negativa tankar. Lyckligtvis har jag kunnat spy ut allt på några AA-möten.

Kommer fortsätta nöta möten nu - för det är en sån kärlek i gruppen där jag mest går. Man är accepterad oavsett om man är uppåt eller nedåt i humöret. Utöver dessa möten blir det även jobb inom öppenvården med en alkoholterapeut. Förhoppningsvis kan jag även få tillgång till en psykolog också för att jobba med de grundläggande sakerna. Glad att det går åt rätt håll.

Har lånat två böcker på biblioteket (dock inte öppnat de ännu). Dels "Upptäck kärlekens språk - för singlar" av Gary Chapman, men även "12 livsregler - ett motgift mot kaos" av Jordan B Peterson. Dessa två tror jag kan hjälpa mig att få insikt på lite olika delar framåt i mitt liv.

Imorgon hade jag firat två år ifall jag inte fått den så "briljanta" idén att ta ett långt återfall i somras. Sen efter det blev det några efterskalv. Nu ska det ha slutat med dessa. Jag har tagit ny sats och ny riktning igen. Först och främst bort från alkoholen och mot möten och annan hjälp. Inom kort hoppas jag även hitta lite längre riktningar att ta sats mot.

Jag ska berömma mig själv. Vara snäll mot mig själv. Försöka älska mig själv.

Nu ska jag "bara" lägga om kosten, sluta med godiset och åter börja träna kondition. På sikt gå ner i vikt men det får ta några månader om det nu ska ta det. Myrsteg. Jag klarar inte detta på två veckor som jag någonstans i huvudet vill.

FORTSÄTT KÄMPA!

Nu blev jag så himla glad ? Du är på rätt spår igen och har hittat glöden som väcker hoppets låga. Viljan till förändring. Riktning och fokus. Käpphästarna som du stöder dg på. Nu. Din tid är nu. Kram