Min kamp

Ja, då har jag varit nykter i 3 månader då ? Så tacksam för det! Känslan av tristess släpper o jag har istället börjat se ganska tydligt hur jag ska lägga upp allt för att närma mig det liv jag önskar leva. Prio 1 på listan är separation. Han krökar mer än vad han någonsin gjort under vårt ett o ett halvt år långa förhållande. Jag har tappat hoppet.. Nu börjar jag få tillbaka känslor av panikångest som jag inte haft på flera år o det är ju ett starkt tecken på att något i livet är allvarligt fel. Vi är särbos (som tur är) men har hängt ihop 24/7 sen vi träffades så det blir en stor förändring ändå. Glad att ni finns ?

Du har varit nykter 3 månader, bra jobbat! vad är det som har hjälpt dig att det har gått såhär bra? Du har fått mer energi till att fokusera på vad du mår bra av och hur du vill leva ditt liv. Det låter som jättebra motivation att fortsätta med denna förändring framåt. När det kommer till din särbo ser du att han behöver ta tag i sina alkoholvanor och du kommer nu om jag förstod rätt gå ur den relationen som en del i att lyssna på vad du vill och vad du behöver. Inte en lätt sak då ni varit tillsammans dygnet runt en lång tid. Du har börjat få panikångest och det låter som du inte alls mår så bra just nu. Hur ser ditt stöd ut i övrigt?

Bra idé att skriva här på forumet som ett sätt att få stöd. Ibland behöver man skriva flera gånger för att få svar. Hoppas du hittar mycket här som blir hjälpsamt i din fortsatta förändring av alkoholen och att välja det du vill i ditt liv.

Igen, varmt välkommen!

Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet