Kattis3

Och nu är det 4v sen jag intog alkohol. Haft dagar som inte alls liknar varann. Idag supersugen på rödvin, trött och rastlös mer än nånsin. Men det är väl bara att härda ut... Fortsatt sjukskriven ett tag till iaf, skönt att jobba vidare på rutinerna och sömnen.

Ha en underbar nykter helg alla härinne!❤️

JohanK

Kämpa på!!
Härligt att höra att du klarat 4 veckor!!
Ha´en underbar helg du med!

Kattis3

Tack! Ja dagarna går och rutinerna sitter men ångesten vill inte blekna. Vissa dagar sitter jag bara o skakar o vill inget elr kan inget. Tar jag tag i nåt blir det aldrig avslutat och det börjar se förjävligt ut här hemma. Tänkte att det var dags att utmana och lägga till nåt bland rutinerna men då fick jag nackspärr och är så trött på att ha för ont för att kunna träna. Så just nu är jag nykter, sitter i solen med kaffe, har sovit som en prinsessa men har gnagande ångest ändå.☹️

Du skulle nog kontakta vårdcentralen. Det låter som du kan behöva SSRI.

Jag har det sen flera år tillbaka, men hoppas kunna fasa ut nu när jag är nykter. Det är alkoholen som orsakat ångesten från början.

Jag ser SSRI som gips på ett brutet ben, man kan behöva den hjälpen för att läka.

Kattis3

Det har jag sen 8 år tillbaka. Har hunnit byta ett par gånger också men har nog det som fungerar bäst för mej nu. Ska till affektiva mottagningen för vidare utredning för mitt ångest tillstånd...❤️