Idag är jag nykter 54 dagar.
Inatt drömde jag igen om att jag drack och gjorde om mina misstag igen att bli för full.. jag ”vaknade” i drömmen och hittade inte mina kläder, jag minns inte vart jag la dem för jag minns inte ens hur jag kom hem! Jag vaknar upp påriktigt och är ledsen för det känns så verkligt och hemskt att jag levt så.. jag försöker verkligen förändra mig men jag har svårt att glömma och acceptera att det var så då...

Ge mig era tips.. hur går det för er, jag behöver höra flera historier både ljusa och mörka! Stötta mig...

Grattis till dina nyktra dagar! 54 dagar är jättebra, snart två månader. Så bra! Själv har jag åtta år nu och dit kommer du också, dag för dag. Jag har mycket erfarenhet både av missbruksproblem och nykterhet.
Drömmarna känner jag igen. Jag upplevde mest lättnad när jag vaknade för att det bara var en dröm. Gläd dej åt att det inte är sant. De minskar med tiden och nu är jag alltid nykter i mina drömmar. Jag tror hjärnan städar upp.

Du försöker förändras skriver du men det har du redan gjort. Du är långt på rätt väg. Sen håller jag med om att det är svårt att glömma det som varit. Åtminstone jag har länge kämpat med tankarna på skuld och skam. Det känns så bortslösat, all tid med med ökande missbruk. Men gjort är gjort och det blir lättare med tiden. Håll ut nu så slipper du mera sånt. Med tiden har jag istället fokuserat på att vara stolt över att jag kunde bryta det. Att jag är fri och genom det kan gottgöra mej själv och andra.
Du är så på rätt väg och det blir bättre undan för undan. En dag i taget.