Är en 51 årig tjej som var utan alkohol i nästan 4 år. Trillade dit i sensomras och sen en gång till i helgen som var. Nu är jag inne på dag 6 utan och det har hänt så mycket denna veckan så nu känner jag att jag kommer fixa det. Mina barn och min särbo kommer i första hand från och med nu och framåt. Sex dagar utan skam och jagandet av alkohol är en befrielse. Jag har inte haft så mycket alkohol hemma så jag har mer eller mindre fått åka och köpa var och varannan dag. Detta gjorde att jag åkte till olika orter/städer eftersom jag bor i en liten ort. Ibland tog jag tåget och buss 1,5 timme enkel väg enbart för att kunna köpa. Man vill ju inte bli igenkänd på Bolaget. Denna stress och oro över att träffa nån man känner i en stad man inte har nån anknytning till var riktigt obehaglig. MEN nu är det slut med det.....

Jag har sökt nytt jobb och var på en andra intervju idag, på ett ställe som kändes toppen :-) Nu håller vi tummarna. Jag har även pratat ut med min särbo och vi kom fram till att vi inte skulle ses på ett tag. Han har ingen tillit till mig längre och jag har gjort honom så besviken. Jag förstår honom. Det är ju så jag känner mot mig själv. Men det viktigaste av allt: Han älskar mig fortfarande. Jag behöver bara börja älska mig själv igen. Jag har börjat med min diet igen eftersom jag gått upp alldeles för mycket i vikt under lång tid. Jag har även anmält mig till en kurs i drejning. Meditationen har jag börjat med igen och trädgården har fått sig ett lyft. Allt detta på sex dagar. Känns sååå skönt att beslutet är taget och att jag bestämt mig.