Har i dagarna bestämt mig för att sluta dricka A. Trött på jagandet efter framförallt öl.
Dricker inte alla dagar i veckan men dom flesta. När jag dricker blir det 4 st 7,5 % och ibland 6-8 st.
Det känns inte bra de dagar man inte riktigt kommer ihåg helheten i samtal man haft. Jag dricker oftast i samband med aktiviteter hus å trädgård mm. Jag har kunnat hålla på utan att min fru märkt något beroende på min frus sjukdomar o åldrande. Ska bli så gött att slippa gömma ölburkar och ränna på bolaget. Min strategi har varit att köpa dagen ranson.

@.simon. Klokt beslut! Själv har jag varit nykter i över tre år. Tillhör de bästa beslut jag har tagit i mitt liv. Jag förstår inte hur jag kunde vara slav under alkoholen, hur jag kunde förgifta mig så 🤮

Kram 🐘

Så bra gjort för din del. Hoppas jag kommer dit också. Fick ett bakslag 8 dagen men är på gång igen.
Jag har inga stora problem att var utan A. Gick riktigt bra 1 veckan. Gäller bara att hålla emot då man tycker att man vill få ro med A.

@.simon. Bra att du tar tag i det. Din konsumtion verkar vara alldeles för stor för att du ska må bra.
Gå gärna igenom Alkoholprogrammet som finns här. Skriv då in att du satsar på alkoholfrihet. De brukar föreslå tre månaders nykterhet till att börja med. Även Alkoholkalendern tycker jag ger hjälp. Man fyller i varje dag och kan då se ifall det är något särskilt som triggar en. Eller vad som funkat bra.
Och fortsätt att läsa och skriva här. Det har hjälpt iaf mig allra mest… Lycka till!🙏🏻❤️