Kommer from imorgon att starta ett eget program för att vänja av kroppen från alkohol, har druckit 2-5 starköl i princip varje dag de senaste två åren..

Som om inte de första inte vore en nog stor utmaning kommer jag även att sluta snusa i samma stund.

Förväntar mig betydande problem gällande abstinens, vilket jag fått tidigare...(svettningar, muskelvärk, skakningar och svårigheter att sova) och för er som är intresserade kommer jag att uppdatera detta varje dag så ni får läsa om hur det går.

Programmet baseras till stor del av ett näringstillskott innehållande bl.a vitaminer och mineraler med ett väldigt högt upptag i kroppen,,,! Ett näringstillskott som uppvisat mkt god effekt gällande lindring av abstinens, och dessutom också vid träning med ökad prestation och syreupptagning!
Detta kombineras med andra inslag som jag kommer återkomma till.

Faller detta väl ut och om jag lyckas med dessa mål så har jag ambitionen att coacha och utforma liknande program för att stötta andra i min situation framöver.
Tror verkligen att det finns andra lösningar än medicinering och att överlämna sig själv i myndigheternas hand med allt vad det innebär.

Återkommer!

Roffe

Har innehållit motion, arbete och har avlöpt förvånansvärt bra.!
En del känningar av abstinens- stickningar, tryck över bröstet osv dock snabbt övergående, även viss rastlöshet..
Positivt överraskad och hoppas att morgondagen går lika bra!

Roffe

Check!
Förvånad över hur lite abstinens som funnits under dagen,,,
De relativt små känningarna som infunnit sig har varit lätta att hantera.
Försöker undvika socker också i möjligaste mån, vilket en del påstår lindrar abstinens attacker från nikotin och alkohol..
Tror även att näringstillskottet hjälper till också då det innehåller ett ämne som underlättar också, kanske jag överdoserar detta lite men det känns som det hjälper..!
Lycka till till er övriga som kämpar :-)