Jag bor sen några år tillbaka med min sambo som för nåt år sedan började missbruka alkohol och droger. Han har varit in på rehabilitering 2 gånger och kämpat på jättebra. Nu börjar det bli svårt igen och vi bor på en liten ort var alla vet vem alla är och vet allt om andra, det pratas mycket skit som inte stämmer och det börjar tära på, han har sen länge velat flytta härifrån för att få nån sorts nystart i livet. Han har också diagnosen bipolär som han ännu inte lärt sig leva med eller hittat rätt medicin till ännu.
Han vill att jag och våra två små barn också ska komma med men jag är kluven och rädd att bli lämnad ensam igen. Jag har hela min familj här men han har hela sin familj dit han vill flytta.
Tilliten och tryggheten till honom har ju försvunnit under åren men såklart älskar jag honom och vill att barnen ska gå ha båda sina föräldrar, flyttar han kommer barnen inte att få se sin pappa ofta alls och det tär på mig. Nån som har varit i liknande sits som kan dela med sig av några idéer? Blir det lättare att sluta på annan ort?
Bör väl tilläggas att han har velat flytta i några år redan. Jag har inte hindrat honom men han vill ju vara med mig och barnen men verkar nu ha bestämt sig.