Hej allesammans blev medlem på denna sajt idag. Men har frekvent besökt den när jag har haft ångest över mitt drickande, Det har hjälpt jätte mycket så tack för att ni alla finns jag känner mig inte ensam.

Jag är en kille på 23 år. Har en fin familj och
Väldigt fina vänner. Men jag har problem och det är den ljuva drogen alkohol det finns inget ta ett glas för mig det har det aldrig gjort sedan min debut när jag var 14 år. Jag har alltid minnesluckor och stor ångest efter en festkväll mitt omdöme blir så svagt så det kan till och med ske eller rättare sagt det sker ofta att jag tar droger i samband med alkohol. Jag har grävt min grav under ett år genom att dricka och knarka intensivt varje helg i ett år nu orkar inte mer. Jag har bestämt mig det ska bli ett slut på det här. Nu har jag vart nykter i 4 veckor är lyckorus det känns så bra så skönt och jag har så mycket energi. Jag har festat nykter dom här veckorna det ger mig styrka och självdiciplin för man ser hur människor blir när dom dricker och man tänker tänk att det var jag förut. Det är ett problem mina närmsta vänner dricker och min närmsta röker gräs bör jag bryta kontakten med dom ? Känns som det inte är nåra problem och dom är väldigt stötande till mitt beslut men det finns ju ett citat som säger man blir som man umgås. Men samtidigt är det vänner som jag aldrig kan hitta bättre. Det är ett dilemma och det tär på mig vad ska jag göra snälla hjälp min hjärna exploderar. Någon som har vart i liknande sits och hur har ni hanterat det ?

Du har tagit ett beslut att göra en förändring nu, klokt steg att ta att börja berätta och skriva här. Nu funderar du på hur du ska göra med den vänner du har, om du ska bryta kontakten eller ej. Du verkar ha varit ute med dem och klarat vara nykter, de stöttar dig samtidigt är du orolig att du ska falla tillbaka dit du inte vill eftersom de inte gjort samma val som du. Det är säkert olika för många hur de väljer att göra, förhoppningsvis berättar fler här på forumet hur det är för dem eller om du kan läsa i trådar och hitta något som passar dig.

Finns något mer du tänker du kan vara hjälpt av utöver forumet?

Ibland kan det ta lite tid innan man får svar, fortsätt gärna skriv och läs!

Återigen, välkommen!

Vänliga hälsningar
Rosette
Alkoholhjälpen