Hej, helt ny här och stannat vid en mack (nykter) så skriver kort men återkommer senare med mer.

Är väl alkoholist med utmattningssymptom och dricker nästan jämt och för mycket , delvis för att döva stressen säkert.

Prövat att sluta flera gånger men blir så fruktansvärt trött och närmast apatisk (inte hållit ut så länge någon gång) och får panik för det då. "Slutade" i måndags och idag tvingade jag mig upp ur sängen 11. Vill ingenting så min firma blir givetvis lidande framöver .

Ja lite kort och ingen riktig fråga men ville börja någonstans

Ellan

Hej och välkommen! En inte helt ovanlig kombination detta med att vara alkoholist och ha en utmattningsdepression på det. Det svåra är att veta vad som är vad. Drickandet ökar stressnivån i kroppen något enormt. Där till leva ett aktivt liv med högpresterande arbeten och allt annat kan ju bara sluta på ett sätt. Jag har varit nykter i snart 18 mån och det första året var jag helt fokuserad på nykterheten. Det andra har jag jobbat med det senaste halvåret. När vi låter bli alkoholen kommer verkligen allt i fatt oss. Jag tror att det är något vi behöver gå igenom både fysiskt och mentalt. Du kanske behöver hjälp för att lösa detta? Har du tittat på olika alternativ? Bra att du inte skriver och kör bil samtidigt... ?
Kram
Ellan