Nu är jag tillbaka här igen. Jag minns inte vilket år det var jag först skrev här och vilket användarnamn jag använde... jag var nog 16-17 år. Jag minns att jag tillochmed bad mod att radera mitt första inlägg för att jag skämdes så över mig själv. Försökte hitta tråden men orkade inte riktigt nu såhär på tidigt på morgonen..

Jag minns användaren Adde, han var aktiv i min tråd. Minns att han skickade en låt till mig med Timbuktu. Det var även en kvinna som jag inte minns användarnamnet på som var rätt så aktiv, tänkte att det kanske skulle vara kul för er att höra från mig om ni nu minns mig eller ens kan lista ut vem jag är. Eller kul och kul men.. intressant kanske.

Info om mig:
20 år, kvinna, första fylla 13år, firar 3 veckors nykterhet idag, tidigare nykterhet:1år + nån månad.

Det här är andra gången jag tänker bli nykterist, absolutist... eller tänker jag bli det... jag velar, som alltid.

Jag kan inte dricka, dricker alltid för mycket, gör alltid bort mig. Visst kan det gå bra ibland men då ska jag ha tur. Det gick snabbt den här gången, att komma ner på samma nivå som jag var på för något år sedan. Det tog bara 3-5 fyllor sedan tappade jag kontrollen.

Det har gått lite mindre än fem månader sen jag tappade kontrollen och nu tänker jag försöka igen. Och nu står jag här, ensam. Osäker på vad jag vill. Fast jag vet ju egentligen, men det är ju så jobbigt. Idag var en hemskt jobbig dag. Fick ett sådant sug efter alkohol, ett rus, bara någonting. Tårar i ögonen, ilska. Varför måste jag känna såhär? Det slösar bara på min energi, som kan gå till annat, bättre saker. Försökte lära mig sova i veckan men det gick ju inte så bra idag..

Snart 1månad nykter!

Vet ni någon bra låt om alkohol, alkoholism, droger, bli nykter osv?

och fortsätt läsa och skriva här. Jag föreslår att du flyttar till "Förändra sitt drickande" så får du mer svar av dem som är i liknande situation som du. Lycka till! / mt