Vill bara skicka en liten hälsning till alla som kämpar mot alkoholmonstret. Hoppas helgen varit lugn och skön. Själv har jag haft det så - lugnt och skönt. Har upptäckt att nu när jag varit nykter i drygt tio veckor att jag sover så fort jag kommer över - på tåget, framför teven, sover middag när jag är ledig m.m. Och i fredgas kväll slocknade jag med korsordet i sängen och lampan tänd, tills sonen kom in på natten och undrade om jag skulle sova med tänd sänglampa.... Vaa ?? Förstod ingenting ! Jag minns inte att jag somnade, vet inte vad klockan var. Och då sov jag ändå middag på fredagen. Tror inte det hänt tidigare. Jag som i så många år haft sömnproblem och tagit sömntabletter behöver inte ta det längre. Det är som att kroppen tar igen sig nu nu och läker allt skit man stoppat i den.

Jag är glad, stolt och tacksam att jag nu lyckats hålla mig nykter så pass länge. Det är som att en ny värld öppnar sig faktiskt. Det låter lite klichéartat men så är det. Man orkar mer, känner sig lugn och harmonisk, och behöver inte gå runt och ha ångest och dåligt samvete för att man är bakis. Behöver inte fylla munnen med tuggummi eller halstabletter för att få bort lukten av fylla. Och sorgen över sin "kompis" flaskan dämpas hela tiden och blir mindre.

Kort sagt - jag har ALLT och vinna på att fortsätta min väg mot ett nyktert liv !

Kram alla där ute och ha en skön söndag !

Kram

Hulda

fin dag du med Hulda :-))

Visst är den läkande sömnen så skön, så vilsam, så välgörande. Jag sover mina 8 timmar och jag har inga som helst problem med att somna, max 1 minut på kudden så kommer John Blund rusande ! Får jag inte mina 8 timmar blir jag tjurig som ett litet barn och dagen blir seeeeeg.

Och det är svårt att hitta nackdelar med det nyktra livet ! Och grattis till dina 10 veckor !!