doggen88

Hur låg peth kan man ha?
Läste att 0,05 och på vissa ställen är det 0,03 vad stämmer?
Lämnar labb ut värden under dom?
Tacksam för svär Orolig och stressad inför prov.

Du har startat en tråd här och frågar lite kring Peth. Det låter som att du är inne i en förändring av dina alkoholvanor och känner dig stressad inför en provtagning. Det är inte konstigt att vara stressad inför det, samtidigt oavsett vad provet visar så låter det som du kommer kunna hantera det. Du vill vara påläst och är utforskande som person, det är styrkor att ha i en sån här förändring. Tyvärr har jag inget rakt svar på din fråga men ville ändå skicka ett svar och välkomna dig hit.

Berätta gärna lite mer, om du vill, kring hur du har det och hur du vill ha det med alkoholen så kan vi här ge dig stöd.

Igen, varmt välkommen hit!

Rosette
Alkoholhjälpen & Anhörigstödet

Sandra80

har jag tagit många gånger för gått på behandlingsprogram. Tig rejält återfall i somras och drack varje dag i 5 veckor.. tog test efter 5 veckor då jag tog sista fyllan och då var peth på 0,052. Min sköterska sa att det antydde på att jag faktiskt druckit något litet intag nyligen eller längre tillbaka. Jag förnekade det men testet visar ju vad det visar. Trodde verkligen inte att det car kvar i blodet så länge men men... så man behöver minst 6 veckors helt nykter för att visa 0.
Hoppas du har lite att gå på nu och lycka till!

doggen88

Hej!
Hoppas det går bra för dig
Fick fick återfall för den 20/3-24/3.
Så är jätte orolig vad provet ska visa.
Vet bara det kan bli vilken dag som helst nu.
Hur mycket drack du ca per dag under din 6 veckors semester?
Hoppas på svar...

Jag ska också ta om ett PEth prov, då mitt första var för högt, 0,72. Har hört att 0,3 är gränsen för ”normalkonsumtion”.
Har hållit upp i 2 veckor men undrar om värdet kommer ha hunnit gå ner tills jag tar ett nytt prov denna vecka.
Hur gick det för dig doggen88?