Sjöjungfrun

Jag dricker varje kväll. Inte oändliga mängder, men några glas vin.
Varje kväll. Jag kan inte avstå.

Jag drar runt ett liv som ensamstående mamma och ett jobb jag älskar. Jag blir inte full och otrevlig mot barnen, men jag måste få mitt vin.

Jag har märkt av ett förhöjt blodtryck och hög puls. Jag har svårt att varva ner och det är bara vinet som gör susen.

Jag vill inte ha det så här! Har ni tips på hur jag tar mig ur det här för egen maskin?

Min mamma hade samma mönster, och jag vill bryta det arvet nu...
Kram och tack ??❤️

Det finns mycket tips och stöd om du läser i forumet. Har du gjort programmet?

Själv försöker jag tänka på vad ett högt alkoholintag innebär på längre sikt. Alkoholtoleransen ökar. Det sliter på kroppen och organen. Det är jobbigt men väldigt avskräckande att läsa om vad alkoholen gör mot kroppen.

Jag tänker också på att om jag inte slutar nu så kommer det bara bli värre. Jag vill inte vara en mamma som barnen är orolig ska vara full när de kommer hem från skolan.

Jag har slutat och börjat många gånger. Nu är jag på dag 25 och fördelarna med att inte dricka är så många. Jag har så mycket tid och ork. Har t.o.m. börjat i cross fit.

Sätt ett delmål till att börja med. Tex att vara nykter på vardagarna och se hur det går. Lycka till!