ngn som tagit Campral ? O när slutar man bli sugen på alkohol?

Hej,
Campral tar, i vissa fall, bort effekten av alkoholen dvs ruset. Då kan intresset för alkohol försvinna. Det tar inte bort suget direkt vad jag vet. Vill du få hjälp att ta bort suget hjälper nog bara att träffa andra med liknande problem, som att chatta här och gå på AA möten. Mitt sug försvann för länge sedan, har heller ingen lust att dricka.
Stort lycka till :)

Carolina

Tack? Ja ska träffa en alkoholterapeft inriktad på beteendevetenskap hoppas de funkar lika bra som AA ?

Rosen

Jag fick Campral och samtalsterapi under ett år. Lyckades hålla mig borta från alkohol länge efter det. Min upplevelse av Campral var att det tog bort suget efter alkohol. Blev dock dålig i magen speciellt i början. Det blir man ju än värre av alkoholen. Jag tyckte det fungerade bra med Campral, men det är kanske individuellt.

Carolina

Ok ? Men du skriver länge, har du börjat att dricka igen ? O du klarar måttligt ?

Rosen

Ja, dumt nog så började jag dricka igen efter tre nyktra år. Inte lika ofta, men fortfarande utan måtta när det väl händer. Jag tar fortfarande Campral emellanåt om jag vet att jag skall ut på hal is.

Mattias

Campral funkade inte för mig?
Finns naltrexon som tar bort effekten av alkoholen med, man kan mixa dem.

För mig blev det Antabus rakt av efter år av förnekelse?

Rosen

Nej, Carolina, jag brukar ta det i förebyggande syfte. T.ex före en resa eller stort party. Ung.som andra tar Antabus. Jag får börja ta dem ngn vecka innan. Men jag tror du skall höra med din läkare om hur du kan ta tabletterna. Jag tror inte man ska ge råd om mediciner till varandra. Hoppas du får bra hjälp!