Allt är jobbigt just nu.Börjat på behandling på soc.Men vad ska de göra mot alkoholsug?Hon sa att min hjärna är kidnappad av alkohol.
Många i min familj/släkt som har dött just pga beroende av alkohol och droger🥲
Soc har olika förslag sedan,kbt,aamöten mm… får se.
Hur mår ni?

Välkommen hit! Här är vi många som slutat dricka och med tiden blivit av med alkoholsuget. En viktig sak tror jag är att man tänker att vi inte förlorar något när vi slutar, istället slipper vi något som gjorde våra liv sämre. Och sen tar det tid, men blir bättre för varje dag. Och det är så värt det... Tålamod och styrka till dig!

@Jalla
Hej och välkommen hit.
Du visar styrka som skriver här.
Här är du bland vänner.
Det finns flera olika sätt att bli av med alkoholsuget.
I mitt fall gick jag på AA möten ofta i flera månader och var inne på denna sida samt 1 mobilapp. I am sober.
Bra litteratur som finns är Tänka klart av Annie Grace och Stora Boken av Anonyma alkoholister.
Det är en tuff förändring som tar tid men jag lovar dig att det blir bättre med tiden.
Livet är bättre utan A.
Ta hand om dig.

Tack Kennie och Lonely man🙏pratat med min behandlare,det kanske blir stöd-motivationsboende för mig.Jag svimmade hemma förra veckan …piller och alkohol…usch,vad har jag ställt till med.Min dotter vill inte veta av mig,o då får jag inte träffa mina barnbarn…konsekvenser nu…åker och firar ju med min man och son.vi är särbos.

Tack Kennie och Lonely man🙏pratat med min behandlare,det kanske blir stöd-motivationsboende för mig.Jag svimmade hemma förra veckan …piller och alkohol…usch,vad har jag ställt till med.Min dotter vill inte veta av mig,o då får jag inte träffa mina barnbarn…konsekvenser nu…åker och firar ju med min man och son.vi är särbos.