Låter som en tonåring, å känns som om man är helt körd.
Söndag, varit hemma sjukskriven hela v. En enda dag drack jag ingenting. Dricker jag för mycket?!? Jaaa, men, blev bara berusad, ons, fre, lör... Ångest, vaknade mitt i natten i tisdags med en kvävningskänsla, som om jag hade en snara runt halsen och skulle fn dö. Men vill ju dö, men inte nu.. Måste se till att fixa allt innan. Jag har fixat två av tre saker redan, måste se till att skriva ner det som jag vill få sagt, de ska inte behöva må dåligt och ha massa frågor..:
Kommer ta tid...
Men, sen kommer tankarna...... Är det så farligt?? Två glas vin ( ev 3) för att lugna nerverna... Varje kväll.... Sen öka till fre, lör... Minst en hel flaska.... Bli full... En skön känsla... Blir lugn, och kan ta mig an saker..vågar ... Jag kan, vill och orkar....
Men nu då?? Tom, ångest, värdelös....
Usch... Jobba i morgon... Värsta tänkbara, lunch rummet... Alla hatar mig, ingen vill prata, bara veta... Jag va sjuk! Oxå...
Ingen mat i morgon. Smyga ner å verka upptagen å hålla mig undan...
Jag vill inte vara jag!!!!
Bättre med lugnande medicin än alkohol?? Vad ska jag göra?? Hur ska jag göra? Vad ska jag börja med??

Kaptain of my soul

Åh kära du, du har börjat. Det är det enda sättet: att börja någonstans, och det har du gjort.

Om du funderar på att ta livet av dig så behöver du berätta det för någon. Kanske på en vårdcentral, kanske för en kollega, kanske för en vän eller anhörig som kan hjälpa dig vidare. Det ska inte behöva kännas så och det är inte sant att världen blir bättre utan dig eller att du inte orkar leva. ❤️

Om du inte orkar jobba, se till att gå till en läkare och berätta hur du mår. Så ärligt du orkar.

Kram! Du har tagit ett stort och viktigt steg och har en sju-jäkla resa framför dig som kommer vara värd allting. Fortsätt. Ett andetag i taget.

SkåneTösen

Om du har självmords tankar gå till psykakuten. Det är det dom finns för. Har själv haft mycket självmordstankar och drickandet hjälper verkligen inte. Det finns massor av olika typer av hjälp du kan få för ditt alkoholmissbruk, men det som är akut nu är att du får hjälp med dina självmordstankar.

Fredde

Hej Lisen! Trist att du mår som du gör men som andra har skrivit här inne så finns det hjälp att få genom läkare psykolog eller psykakuten.Hur mår du idag? Ha en fin dag:)

Oerhört starkt av dig att skriva här! Tack för att bjuder in och berättar om din situation. Jag hör att du mår väldigt dåligt, ingen ska behöva må som du. Som flera skrivit redan så finns det hjälp att få, och det är väldigt viktigt att du tar emot hjälp när den erbjuds och att du ber om hjälp när du inte orkar klara dig själv!

Det är många som har läst ditt inlägg och jag skulle tro att det är fler än jag som tänker på dig.
Skriv gärna igen och berätta hur du mår.

Karin,
Alkoholhjälpen

Lisen33

Fn, fixar inte riktigt det här.
Dricker mer än någonsin, det är ju semester !?!!
Vad jag pysslade med häromnatten vet jag inte, men blev väldigt förvånad över att jag vaknade , kl 17 och i min säng!
Hade raderat allt i min telefon, skrivit förlåt , men till vilken nytta??
Söka hjälp genom vårdcentralen !!!! Hahahaha ja visst !
Aldrig mer....
Den centralen är världens skämt !
- ta en alvedon eller två...
( jag tog 10)
Vet inte om det Skulle va lättare att sätta ett datum? Detta datum ska jag va nykter och Det i 2 v...
Vinner jag den striden, kanske man kan öka , en v i taget?
Eller är det dag för dag som gäller?
Vill bara skrika rätt ut!!!!
Jag har problem!!!! Jag har stora problem med alkohol, tabletter, samlivet, familjelivet, sociala problem som fn, !!!!
Men vem lyssnar? Vem kan och vågar hjälpa en j-a idiot som mig?
Jag är slut! Utpumpad på allt!
En j-a ego trippad , bitter, tråkig, jobbig, sur , ledsen , oansvarig och dålig " människa"
Jag vet att jag är sönder, att valen jag hela tiden gör är fel!
Vill va glad , vill va lycklig! Men mest av allt göra de som är mig närmast lyckliga, !!!
Ingen mer besvikelse!
Det där glaset hatar jag att älska! Och det räcker inte med ett glas längre!
Vet att allt kommer ordna sig till slut, men den vägen framför mig med min stora feta tunga väska får mig att bara sätta mig ner och påbörja tömningen av bagaget för att sen vakna upp och inse att man fortfarande är kvar där i början på vägen , och med en ännu större och tyngre väska!

Li-Lo

Du beskriver tydligt hur tungt det kan vara och samtidigt skiner hopp igenom mörkret. Du nämner "idag" som en möjlig vändpunkt. Hur går det för dig? Stanna gärna här och berätta. Du nämner att du vill göra dina nära gott genom att vara nykter och ge dig själv en möjlighet att vara någon att lita på. "Ingen mer besvikelse". Så uppriktigt och fint skrivet.

Hur ser det ut med stöd i din omgivning just nu?

Vi är här,

vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen