Hej !
Jag har haft ett intag vid tillställningar av alkohol som gjort att jag fått minnesluckor därför bestämde jag mig för 2 veckor sedan efter en 70 år s fest att sluta dricka starksprit till en början och endast bubbel eller vin måttligt . Jag dricker inte på veckodagarna så ofta eftersom jag har ett jobb där jag måste köra . Träffade i samma veva en kille på Tinder som jag började dejta . Vi var öppna i början med våra problem och han berättade att hans pappa varit alkoholist samt att han själv varit missbrukare av droger som 30 åring . Idag är han chef och 43 år gammal . Jag berättar att jag har haft problem med starksprit och att jag så får minnesluckor
Vi fortsatte dejta och på 4 dejten kommer han till mig med 3 flaskor vin och jag säger att jag bara kan ta 2 glas för jag ska till ett möte dagen därpå och så gör jag. Flaskorna får vara kvar och vi spar dom till helgen. Vi delar på en flaska till maten . Han dricker mer än mig.
En vecka senare kommer han till mig för vi ska grilla och han har med sig 5 flaskor röd vin , 1 flaska whiskey och 10 starköl
Jag fattar ingenting !!!??
Efter maten fyller han upp whiskey till oss båda och jag säger att jag inte gillar whiskey och han säger den här sorten är så god du måste smaka . Dum dum som jag är smakar jag lite och samtidigt dricker vin och sen är det svart . Vaknar på morgonen och han står påklädd och säger att han vill ha 2 dagar och tänka efter om han vill fortsätta med mig . Jag frågar om jag sagt något elakt och han svarar att jag ifrågasatt varför hans hund bor kvar hos hans ex. Ok svarar jag det var inte bra att jag drack whiskey igår säger jag och han svarar sanningsserum
Sen säger han ha det bra och lämnar mig med en ångest utav helvete och en förnedring och ett självhat . Jag har gråtit och darrat av ångest i 4 dagar.
Nu är det lite bättre iallafall men jag behöver stöd o råd .
Jag vet att jag inte skulle smakat men varför tog han med sig all alkohol när jag berättat om mitt problem .
Vill tillägga att han tog Zoplikon varje natt för att kunna sova.
Jag är så ledsen över mitt felaktiga beslut den kvällen .

@Kevlarsjäl62 ja men det jobbiga är att jag känner mig förnedrad och jag ville verkligen visa honom att jag kunde stå emot.
Förstår faktiskt inte var han ville komma med all denna alkohol .
Man tar kanske med sig 1-2 flaskor om man går bort till någon .
Jag skulle såklart vara mer bestämd

@Wilma52 Det här känns som en farlig person, kanske med någon personlighetsstörning. Jag förstår att du känner dig förnedrad, men jag är rädd att du träffat på någon som inte är helt "frisk". Han agerar helt irrationellt och vill sedan trycka ner dig och säja att HAN måste fundera på om han vill träffa dig igen p g a någon skitsak du sagt. Snälla, blocka honom och träffa honom aldrig med. Han kan helt ärligt vara farlig för dig.

@Wilma52 Förstår att du har ångest över dina minnesluckor. Men just i det här fallet tycker jag du kan låta udda vara jämnt. Han är inte viktig nog för att fortsätta uppta dina tankar.

Mer viktigt är hur du funderar på att göra med ditt drickande framöver?

@Wilma52 Usch det låter hemskt, den personen enligt din beskrivning är ingen bra man! Alls!!! Kämpa på och var stark, tillsammans kommer vi alla här på forumet bli av med denna alkohol och komma till en lyckligare del av vårt liv :D