sitter åter här igen på alkoholhjälpen och ser att det var ett år och sex månader sen sist jag bestämde mej för att söka hjälp. vilket jag inte gjorde. så många fyllor sen dess! sådan lång hemsk sommar och en skillsmässa och helt plötsligt vet jag inte vem jag är längre.

jag dricker allt oftare och festar allt hårdare det finns ingen eftertanke kvar. idag kontaktade jag en läkare för i helgen betedde jag mej helt skumt igen, skämde ut mej själv och alla omkring mej herregud, det funkar inte längre jag ska fylla 30 nästa år jag måste förändra mej!!
Så idag fick jag faktiskt en remiss skickad till kurator och bad dem skriva ut antabus eller liknande åt mej så jag kan hålla mej nykter under den här tiden. jag har så mkt stress i min kropp, fyllor, minnesluckor, kräkningar finns inte en lugn cell i min kropp och mina barn måste verkligen ha en mamma som älskar sej själv som älskar dem gränslöst.. det värsta är det egoistiska liksom, man vägrar lägga pengar på nya kläder åt barnen för det är så dyrt men två paket cigaretter till två glas vin lyfter man inte ögonbrynen för i fyllans stund.

det jobbiga är att jag är inte redo men det måste liskom ske nu har jag kommer aldrig bli redo märker jag :(
men jag måste verkligen skärpa mej nu. allt som inte fungerar i mitt grundar sej i mina missbruksvanor. ALLT, men hur ska man lyckas sluta??!

Avslutat konto

Bra att du skriver här igen, alltid en bra början. Är ju i samma situation som du med hundratals försök att sluta bakom mig. Mönstret bara upprepar sig. Tänkervqtt du kanske är redo att söka läkarhjälp för att få någon form av medicin utskriven. Varför kämpa så himla hårt ensam när det finns hjälp att få. Har själv fått Naltrexon utskrivet som jag snart ätit i en vecka och jag hoppas att det kommer fungera. Om jag trots det ballar ur så har vi kommit överens om att jag ska gå över till Antabus. Jag lägger stort hopp till medicinerna men vet att största jobbet måste jag göra själv, mentalt. Jag känner mig iallafall mer glad och hoppfull inför framtiden när jag sökt bra läkarhjälp. Kanske kan vara nåt för dig med? Önskar dig lycka till oavsett! Kram

Välkommen igen petrahelenaa, jag tog hjälp till slut, efter flera års drickande. Det finns på vc, beroendecenter, aa, aterapeter, kbt , mediciner som antabus o naltrexon. Det är bara du som kan bestämma vad som passar dig. Skriv av dig här och ta del av den klokhet som finns hos människor med lika problem som du har med a. Det är en krokig o ibland snårig väg, men väl värt att prova, gräset är grönare på andra sidan, utan a.

jag har just varit hos läkare :) fick som sagt remiss skickad till kurator och därifrån kommer vi ta itu med mina missbruks problem och medecinering. jag känner så starkt att jag inte har något mer val. det känns som om alkoholen förstör allt i hela mitt liv, problemet är ju med den att det är så himla kul med den också och ett invant beteende sen så många år tillbaka- jag har aldrgi tålt den den har alltid förstört mitt liv. jag är den soprten som är en partyprinsessa, ingen fysiskt behov men det känn ändå som om jag kommer närmare och närmare den sorten med. jag tappar kontrollen och spränger huvudet i bitar, får minnesluckor tappar omdömet sårar människor omkring mej tappar bort saker slår sönder saker skriker högst av alla festar senast eller däckar avslagen på en märklig plats. beter mej personlighetsförändrat. jag vet att alla kommer bli glada om jag slutar att dricka.
vill dock lära mej att gå ut ändå med alkoholfria alternativ för jag älskar att festa! vet att vissa klarar det så jag får se vart jag hamnar. en nykter värld vore det enda rätta, det kommer bli så jävla svårt bara men för första gången kan jag se hur illa det är med mej, hur saker hänger ihop och hur viktigt det är att jag slutar. jag kan till och med föreäställa mej själv i mitt nya nyktra liv, se vad jag ska göra istället, träna massor och vara den lugna kärleksfulla människa jag är, men jag kan inte misslyckas mer det skule knäcka mej tror jag skulle kunna bli deprimerad på allvar. den här sidan gör mej väldiugt glad,alla verkar så himla stöttande, man känner sej på något vis normal här när man är helt galen i den verkliga världen.

ja viljan till att sluta finns verkligen känns som om bollen verkligen är i rullning nu, jag har aldrig sökt hjälp på riktigt utan bara försökt på egen hand, brukar ta ungefär 2-3 veckor innan den tanken släppts igen, men den här gången gör jag det för min egen skull inte för att min man tjatar på mej eller andra människor tycker det utan för att ajg verkligen inte vill må såhär så ofta längre jag vill heller inte skada andra människor mer och mina barn blir allt äldre... vill inte missa mer av deras uppväxt :(

Avslutat konto

Bra där! Du har verkligen tagit stora steg! Fortsätt att dela med dig och skriv här. Det är både bra att skriva av sig och många som kan inspireras av dina ord. kämpa på!

Nike Athena

Mycket bra att du skriver här och tänker de tankar du gör. Du är på rätt väg. Ta hjälp. Jag är också en partyprinsessa, herregud vad kul jag kan ha på fester, full fart både i baren och på dansgolvet liksom. Just nu måste jag avstå den biten. Men dansa gör jag ändå, i alla fall hemma. Du är stark som tar tag i ditt liv!

Observatör

När jag läser mycket av det du skriver. En stor tumme upp till dig som tagit hjälp. Heja! Jag slås av det du skriver andra kommer säkert bli glada om jag slutar dricka. Det är nog precis samma sak här. Jag ska följa dig och stötta dig om jag kan. Är ju mitt uppe i min egen kaosartade kamp till att få ett nyktert liv där jag inte är partyprinsessan (som jag en gång var) mer nu den som alltid blir för full och alltför många gånger gjort bort sig. "Charmigt" som 19-åring nu inte fullt lika kul/charmigt, snarare den jobbiga när tjejgänget för en gångsskull kan partaja ihop och jag "förstör".

Återigen en eloge till dig att du tagit hjälp för DIN skull och dina barns skull. Kram på dig!