Hej alla nu sitter jag här igen med min fylleångest, efter att druckit nästan var dag under lång tid. Samma visa var dag efter jobbet inom systemet och handla vin eller öl. Nu måste jag ta tag i det jag har verkligen insett att jag kan inte hantera spriten. vid några tillfällen har jag lyckats vara nyter måndag tills fredagen kommer då blir det oftast fylle hela helgen fredag till söndag kväll.
Detta håller inte jag orkar inte med mitt jobb och familjen den blir lidande av mitt beteende. Så idag Söndag 2016-11-06 gör jag ett nytt försök till ett nyktert liv.
Ha en bra Söndag alla.

Mickenolla

Nykter igår och idag jippi! Undrar hur det blir mot slutet av veckan. Funderar om jag ska ta en antabus imorgon på morgonen det kan stärka mig mentalt för att ta mig igenom helgen som kommer.

Mickenolla

Ja ha då sitter jag här och har ångest, full fredag-söndag och idag kunde jag inte köra till jobbet fortfarande lite bakis efter som jag bara var tvungen att dricka upp det som jag inte fick ner i lördags. Det tråkiga är att jag har en flaska vin och någon öl över och jag vet inte hur jag ska göra.

Om du är riktigt förbannad över din situation....
Häll ut det.

En omöjlighet för de flesta att ha alkohol i hemmet om man har problem.
Du verkar ju ha antabus, då antar jag att du kanske redan har sökt hjälp?

Fundera inte på om du ska ta Antabus - Just do it!

Kram

Mickenolla

Tyvärr så drack jag upp det men jag har nu en övertygelse på att det får vara nog. Imorgon är en ny dag och nu blir det a-fritt framöver. Tack för ni som stöttar mig.

Mickenolla

Jag är så trött på mitt beteende jag förstör för mig själv och alla som är i min närhet. Vi ska ha gäster till helgen och jag vet att det kommer att bjudas på vin och öl. Men jag kommer inte att dricka för jag preparerar mig med antabus och när frågor kommer om jag inte ska dricka så kommer jag i fortsättningen säga att min mage inte tål alkohol. Det känns bra att ha en ursäkt för jag kan inte och vill inte gå ut med att jag inte kan hantera alkohol.

Nej och man behöver ju inte blotta sig...
I början körde jag på att jag fick migrän när jag drack (vilket iofs är sant)

När jag blev starkare i mitt nyktra liv så upplevde att det var lättare att säga att
Nej tack, jag har problem med alkohol. Och man får en helt annan respekt.
Folk tystnar fortare och man slipper tjatet om det.

Och tänk inte om du ska ta Antabus.
Ta den bara, då har du inget val. Försök INTE dricka om du har tagit
antabus. Den är inte rolig.

Har du någon AA i närheten?

Funderar på ditt nick som heter mickenolla. Syftar det på att du känner dig som en nolla?

Och stå på dig. Du klarar detta! Det är kämpigt i början.

Mickenolla

Jag ska ta min antabus idag även om den har negativa biverkningar. När det gäller mitt nick så är det lite som det låter
jag är en nolla som super bort mitt liv jag har haft flera bra jobb med ledande befattningar och bra lön, nu sitter jag här med ett lågavlönat jobb som jag inte vet hur länge jag får förlängt för de anställer tydligen bara med tidsbegränsade anställningar. Det är ett familjeföretag som varken är kollektivt anslutet och det råder rena vildavästern där. Nej nu ska jag vara nykter och samla kraft så jag kan gå vidare i livet.

Alkoholens biverkningar är mycket större än den som antabus ger.

Vi är ju många härinne som har supit bort det ena och det andra. Bl.a .förståndet :D
Mycket är vi men vi är inte nollor :) Inte du heller.

Jobbar du på systembolaget?

Mickenolla

Man kan tro att jag jobbar på systembolaget eller systembolagen jag har växlat mellan några stycken för att det är pinsamt att vara stammis. En nykter dag tillända men jag har märkt att när jag är på jobbet och inte trivs så kommer suget efter spriten. Jag måste hålla mig nykter så jag kan rätta till mitt liv och söka ett annat jobb. Ha en trevlig kväll allihopa.

Du skrev: Samma visa var dag efter jobbet inom systemet och handla vin eller öl. Jag missförstod kanske att du jobbade på systemet! ?