Nu får det va nog med alkohol, men svårt att sluta, har försökt några gånger, dricker några öl varje gång jag är ledig men nu får det va bra, ångesten är för stor dagen efter, nu har jag startat ett nytt liv, ingen snus och ingen alkohol.
för tre år sen gjorde jag en Gastric Bypass, första året blev lite öl, men nu senaste året har det blivit för mycket, jag har dock inte druckit dom dagarna jag vet jag ska jobba eller ska köra bil (dagen innan) och det är jag stolt över.
Nu tog jag det här steget och skriva här, känns bra att få skriva av sig lite, kanske nån mer i min situation.
Ska komma igång med träningen igen, cykling och kickboxning, kanske en dag jag möter min stora kärlek också och få bilda familj.
Vissa dagar när man kommer hem efter jobbet satt jag mig i soffan och drack öl, för jag kände mig otroligt ensam, jag har mina vänner och syskon och så vidare men ensam som att jag inte har nån egen familj.
Chanserna blir allt mindre att få träffa nån om jag fortsätter och dricka, så nu ska jag banne i mig starta ett nytt sundare liv utan alkohol men det känns som det kommer bli svårt
man har hört att dom 14 första dagarna är svårast.. stämmer det?
Jag har inte sökt nån hjälp och inte vart på nån AA-möte, borde man gå på det? eller ska man försöka själv?
Men jag har ett mål, ska först klara dom 14 första dagarna, sen blogga om hur jag mår psykist och fysiskt och sen träna varje dag.

Mammy Blue

Vi har lite stillsamt här på forumet nu, det börjar ta sej, men mest röj är det i forumsdelen Förändra sitt drickande. Vill du ha fler möjligheter till konversation med andra är det där du bör starta en tråd.

Vi är en ganska hyfsad skara som liksom du vill sluta misshandla kroppen, så välkommen in i gemenskapen!

/MB