Undrar om fler än jag sitter och surfar på alkoholism när man mår som sämst och vet att man redan "förfestat" på toaletten på jobbet.

När man (läs, jag) skriver detta måste hålla tungan i styr och använda delete knappen ofta för att ens kunna skriva vad man vill skriva.

Hjärnan är hel bortkopplad efter att ha börjat småsupa kl 13.....PÅ jobbet.

Helt sjukt att jag lyckades cykla hem.

Nu har jag sugit i mig massa vin + whisky....sitter i mitt sovrum, skyllt på att jag behöver få vara ensam till min familj....

Fan vad jag hatar detta supande........VILL VILL VILL kunna sluta.
Törs inte lägga in mig på något hem för att jag tror att mitt arbete kommer bli lidande.....och INGEN på mitt jobb misstänker.
De tror att jag är den glada och nöjda alltid....

Asturus

Jag är tillbaka, igen, igen (jag tror ni kan se mina tidigare inlägg via min profil och även se att jag bidrog till att ändra testet).

Tyvärr har min kropp fortfarande inte sagt ifrån, jag jobbar som programmerare och mina kunder är väldigt nöjda. Min hjärna är min största tillgång och tio år av alkoholmissbruk har inte påverkat mina kunder. Förra året, på en kickoff, pratade jag med mina kollegor om deras pillerberoende av antidepressiva medel och att de hamnat där efter för långt alkoholberoende. De unisont konstaterade att pillerna var helvete men anledningen till att de hamnat med dem var alkoholen vilket var värre. Jag avslöjade mitt missbruk så sedan dess vet alla på mitt jobb (förutom min chefs chef som är min arbetsgivare och brukar prata om folk som han haft problem med som "dåligt ord" alkoholister) att jag dricker en halvliter sprit per dag. En sten föll från mitt hjärta då, men tror ni jag har ändrat min beteende? Nope...

Moderator Magnus, jag tror du är kvar?
Canaris tror jag inte är kvar (jag hoppas det men hon var för minst sex år sedan pensionerad änka med fysiska problem).

Jo jag är kvar och jag kommer ihåg dig Asturus. Du återkommer hit då och då, verkar fortfarande fundera på dina alkoholvanor samtidigt som du inte hittat något sätt att ändra på hur du dricker. Jag har träffat så mågna olika personer och läst så mycket forskning så att jag utan tvekan kan säga att alla kan ändra på sig. Det kan verkar dock som att det för en del kan vara svårt att hitta den där sista pusselbiten som gör att det blir en verklig skillnad. Ibland handlar det om motivationen, att man inte riktigt hittar det där som gör att det blir viktig nog att sluta. Ibland handlar det om metoderna, att man inte har hittat rätt metod eller rätt stöd för att lyckas med det man vill. Hur tänker ni? Vad är det största hindret för att komma vidare?

LenaNyman

... att man är så himla rädd för att inse att man faktiskt duger. Och så är man i det här tillståndet av bättre fly än att illa fäkta. Man har en oro i kroppen. En klåda. Som om man vore allergisk mot sig själv. Bollar frågan vidare. Vad är det som gör att du stagnerar?