Hej jag är en grabb på 22 år. Jag är inte beroende av alkohol. För mig handlar det om när jag väl dricker alkohol så brukar det alltid spåra ut. Det är precis som att det inte finns något stopp i mig, måste bara ha mer och mer. Det slutar alltid med minnesluckor. Dagen efter så kan jag vakna upp och min första tanke är, Vad hände igår? Och blir fylld av ångest. Den värsta kvällen är när jag inte minns något från klockan 9 på kvällen och sen vakna upp klockan 6 på morgonen hemma hos min far på soffan. Fick reda på dagen av kompisen som va med mig ut att vi till och med hade vart på krogen och även efterfest och vi va hemma vid halv 5 på morgonen.

Det som är mitt stora bekymmer är att jag mår inte bra psykiskt(men inte överdrivet dåligt)(missförstå mig inte här). Är kraftigt överviktig. Varje dag så går många tankar runt. Men det som jag går runt och tänker på ofta är, Tänk om jag skulle få för mig att skada mig själv? När jag väl är i detta stadiet där jag inte minns något. För jag har fått höra från andra håll om att det brukar sluta i tårar och att jag sitter och snackar om hur värdelös jag är, det finns ingen som tycker om en ,svårt att få tjejer etc.
Men dock så skulle jag aldrig kunna skada mig när jag är nykter. Men som sagt alkoholen gör mig till en helt annan person och jag börjar bli rädd för mig själv.

Tål jag inte alkohol? eller vad är det för något jag lider av?

Väldigt fundersam 22åring!

JmT

Min bana med minnesluckor börja vid 18-års ålder.
Har inte heller mått jättebra psykiskt.
Blir ofta överkänslig när jag dricker med.

Vissa människor får minnesluckor, vissa tokkräks men minns allt.

Har med generna att göra 'tror' jag..

Finns inget stopp för mig heller, var inte beroende men blev det senare i livet.

Nu är jag 37, och räknar jag ihop alla minnesluckor jag haft över 19 år blir
minst 1 gång i vecka, (52 v på ett år x 19 år) typ 1.000 minnesluckor.

Nu har jag slutat dricka.
Ingen ångest,
Ingen rädsla att skada mig själv.
Inga oroliga runt omkring mig.

Kan vara väldigt bra att gå och prata med en psykolog om
sånt man inte vill berätta för människor man känner som kan få fel uppfattning om saker och ting.

Lycka till..