Vet inte riktigt vad jag ska skriva.. Nyss fyllt 20 år och älskar att kunna gå på systemet själv. Har druckit väldigt sällan innan mina fyllda 20 år då jag tyckt det är jobbigt att ordna utköpare. Men det jag undrar om är det okej att ta någon öl själv på veckodagar? Känner mig inte direkt beroende och anledningen till varför jag dricker på vardagar är för att jag är vikarie och oftast jobbar helger. Då jag dricker själv på vardagar är det oftast 2-3 5.2or. Är dock väldigt lättpåverkad så
Blir ju "lullig" på dessa 2-3 starköl.. Är detta okej? Blir max två dagar i rad då jag INTE jobbar dagen efter.

svara på sådär omedelbart. Men att dricka i ensamhet för att uppnå lullet är ju ett känt varningstecken. Så startade även min bana.

Jag antar att du själv känner att du är på fel väg eftersom du har funderingar på hur du gör ?

När jag gjorde lumpen så hade jag ibland med mig en liten fickplunta där jag tog en liten "hutt" när jag skulle gå och lägga mig och den lille hutten gjorde mig smått lullig och avslappnad. Nånstans där började min alkisbana så med mina egna erfarenheter som grund så skulle jag nog säga att du ska tänka till några gånger till. Efter lumpen så hade jag ett avspänt förhållande till alkohol i nästan 10 år innan det tog fyr ordentligt.

Hade jag vetat vad jag vet idag så hade jag lagt ner allt dricka redan då.