Har skrivit här förut, det var i början av sommaren. Då lyckades jag hyfsat bra att hålla mig ifrån att dricka. Jag hadeen relation som jag då var orolig att jag totalt förstört tack vare a. Jag fick en ny chans hos honom, men även denna gång pajade jag relationen med a, den är nu helt över och jag är väldigt ledsen för det. Under sommaren har det till och från varit ett okontrollerat intag av a när jag väl börjat. Under hösten har jag börjat ett nytt jobb och höll mig nykter första veckan, sen har jag kommit bakfull vid flertalet tillfällen. Livrädd att jag ska lukta och därför suttit helt tyst på morgonens första möten. Nu är jag här för att ge mig själv en ny chans. Siktar på 30 vita dagar till att börja med. Är en trasig själ på många sätt, men ska läka nu har jag tänkt. Kommer använda min tråd för att uppdatera hur det går och när det är svårt att stå emot. Kommer läsa andras trådar, men antagligen inte kommentera så mycket till en början, måste få koll på mig själv först. Andra gången gillt!

Tack Anders 48!

Dag 2 helt utan a, känns fantastiskt. Lyssnar på en bok 5 sekundersregeln och den är rätt bra push. Jag har en skrämmande lik situation som författaren i boken, bara att jag inte är gift, kärleksrelationen har a tagit i från mig redan.... eller det är jag som låtit a ta den. I övrigt, ålder, ekonomisk situation, utan jobb (numera med), barn som kommer försent, gympapåsar som glöms, stress och oro för att klara ut sin situation. A på kvällen för att varva ner, lägga sig full eller åtminstone lullig. Vakna kraschad nästa dag när väckarklockan ringer... det är ju jag!! Mycket intressant lösning som presenteras i boken och författaren är förstås ohyggligt framgångsrik numera.

Fick en släng av ångest på kvällen, saknar min man något vansinnigt, men han har gjort det tydligt - hit men inte längre. Jag kan ändå inte låta bli att hoppas att han ska ångra sig.... shit det blir en tuff vecka. Nåja, nu har jag skrivit av mig i alla fall.

Idag är jag nykter!! ???

Ooops, nu var tanken där på bara ett glas vin... bara ett liksom kan ju inte skada, eller? Jo, det är just vad det kan. Ska i stället städa mitt hem och lyssna ljudbok. Jag är ju ensam numera... fy vad tyst det är och jobbigt. Nä, dags att rycka upp sig. Den här sekunden är jag nykter. ?

Bra tankar kring vad man kan göra när A-tankarna smyger sig på. Att skriva här är också oftast en hjälp, fortsätt med det. Lycka till! ♡

Tack Vinäger!

Denna vecka har varit hemsk... har inte alls hållt mig till mina löften. Usch. I och med händelser och känslor som jagat mig i veckan är jag ändå pepp nu. Pepp på att förändra hela mitt liv. Jag är bara sjukt ensam... eller? Känner mig ensam och det är så tyst. Saknar att vakna upp med honom. Fick hejda mig själv alldeles nyss från att skicka ett sms och be om att vi skulle träffas. Hjälp! Beroende till honom är nästan större än det till a. Idag är jag nykter och stark. ❤️??