Har länge läst på forumet. Kännt igen mig, i många trådar. Är inte unik, på något sätt. Båda föräldrarna är alkoholister. Själv, har jag lovat mig själv, att aldrig bli som dem. Haha, och så sitter jag här, 30 år och redan börjat likna dem, mer än vad jag vill erkänna.
Dricker inte speciellt ofta, men när det händer så är det som en demon tar över mig! Halsar allt jag kan komma åt, det är inte ens frågan om normal alkohol, handsprit har slunkit ner både en och två gånger. Det är så pinsamt att berätta det. Men jag måste börja vara ärlig nu. Beter mig som en riktig idiot!
Det senaste halvåret har jag börjat smygdricka hemma, pga ångest. Inte alltför ofta, men bara en gång är ju för mycket.
Min största rädsla är jag ska förlora allt, sambo, jobb, vänner och det lilla självförtroendet jag har kvar.
Det svåra är att jag verkligen blir sugen när andra dricker. Det är det som blir svårt, känner jag.
Men tacksam för forumet och börjar min resa idag! För mig är det nog bara som så att jag inte kan dricka. Ett glas vin eller två, kanske funkar en gång. Men vid nästa tillfälle, sitter jag väl där med 3:dje flaskan igen.