Depe926

Tja!

Som rubriken lyder så har jag nu efter 3 års nykterhet tagit återfall!
Började strax innan jul då jag söp till en helg, varför vet jag inte, mest för att jag hade tråkigt. Som jag ofta kan ha i det nya nyktra livet när jag inte jobbar och tränar.

Var inget mer med det just då, tills nästa helg kom. Då drack jag igen plus att jag tog droger. Sen fortsatte denna period med att jag rökte hasch varje dag efter jobbet.
Jag började med mitt körkort i början av januari och jag lyckades att vara nykter i 2 veckor efter det för att liksom kunna vara på topp när jag körde. Men sen söp jag till nu i helgen och det spårade ur igen med droger.

Jag är verkligen en alkoholist, det går bara inte för mig att dricka ett eller två glas, jag måste ha mer för att bli nöjd och gärna något mer för att, ah jag vet inte.

Nu sitter jag här med ångest och har inte tagit något sen igår kväll. Har verkligen byggt upp ett nytt liv med jobb, körkort osv. Vill verkligen inte tappa allt men det känns svårt nu att se hur jag ska kunna ha tråkigt en helg utan att ta till alkoholen. Jag vet att så småningom kommer jag bli tagen för något och då ryker det mesta.
Gick mycket på möten förr men känner absolut inte för det igen.

Ber väl egentligen om tips till att hantera suget och inte ge med sig. Sen kändes det skönt att skriva av sig lite.

Ha de gott!

Har du någon att prata med? Har du provat antabus? Antabus har varit räddningen för mig, den ger mig inget alternativ och jag är tacksam för att jag slipper dricka igen. Jag har bestämt mig ALDRIG mer, trivs med mitt nyktra liv. Men jag hade aldrig klarat det utan hjälp från läkare och maken.